Første tur i båden {{forumTopicSubject}}
Så fik vi sejlet for første gang nogensinde. Vores Corsiva 475 med en 30HK Honda var en tur i Roskilde fjord. Det kræver noget træning - lige fra at skulle bakke traileren ned ad rampen og til at manøvrere med båden.
Kørte vist traileren længere ud end nødvendigt, men troede ikke at man med spillet kunne trække båden op over bagerste kølrulle (et “bump” på 15 cm. som vi skulle trække båden op over). Men det kunne man altså godt. Desværre kom trailerens hjul lidt under vand, håber ikke den tager skade af en enkelt gang...?
Med 2 voksne og 2 børn samt en del udstyr og proviant, sejlede vi godt 17 knob - og der var speederen ikke i bund. Fatter ikke helt hvor lavt/højt og hvornår man skal trimme motoren op/ned? Med 17 knob gav det nogle gode ryk og bump mod bølgerne, så turde ikke give fuld gas Selv der nok skal mere til at kæntre?
aug 2018
Følger: 1 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 1 Svar: 13
apr 2019
Følger: 16 Følgere: 28 Både: 1 Emner: 11 Svar: 42
Ja det bliver rart med sommer. Det var lidt køligt i dag, men der er kalechen guld værd.
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 876
apr 2019
Følger: 16 Følgere: 28 Både: 1 Emner: 11 Svar: 42
aug 2018
Jeg har også kommet til at gøre det med min trailer til jollen. Har bare lige kørt lidt med traileren efterfølgende - de lejer køre fint, og de er da flere år gamle
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 8 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 257
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 25 Svar: 174
saltvand er ikke godt for noget. Meeen du skal ikke være bange for at køre for langt ud. Det dør din trailer ikke af. Jeg selv køre gerne i vandet til fælget står ca halvt under vand.
Jeg skylder aldrig trailer med haveslangen. Kun motor. God sommer
sep 2007
Følger: 1 Svar: 1
aug 2018
Første tur i båden