tak for hjælpen {{forumTopicSubject}}
,,,Men nu er jeg da godt nok en smule forvirret. Kan man give støbefiner en behandling, evt linolie og så en gang skibs lak? Har begge materialer hjemme, så det kan jo lige så godt bruges. Læste i et indlæg, om en der brugte pom. Det har jeg måske mulighed for at kunne skaffe, hvis det ville være godt. Læste også om et materiale der hed bodex, jeg ved ikke om i har hørt om det? Nu er den gamle plade rykket af, så der er heller ikke nogen vej udenom, men heldigvis, for det skal også bare virke. Vi kigge lidt efter (støbefiner) når jeg kommer på job idag, har lagt mærke til at der er lavet en del kasser rundt omkring i det materiale, så mon ikke der skulle være en rest. Synes heller ikke prisen er helt voldsomt skruet op i Silvan, i randers. 600,- for en 20mm 1500*2500 . Når jeg læser lidt om hvad folk har givet når de har repareret trailer og hestetrailere, så er de da godt nok kommet af med det blege. Når pladen er skåret til er det meningen jeg vil fastgøre den med montage lim, og så derefter det A4 plade jeg har fået bukket til formålet. Ligger også en 10mm a2 plade inderst, så jeg håber jeg kan have min motor i fred. Håber ikke den bliver for tung i røven med alt det. Men får jo så også sat en lettere motor på. Havde en 4takt 40hk før, men om 3 uger skal vi ned efter vores nye mariner 30 4takt. Bliver bare så fedt at komme ud at sejle igen.
Mvh Lasse
nov 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 33 Svar: 29
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 427
Hvorfor tror du eller at der er så mange her på forum bl.a. der renoverer gamle både? Det er fordi der er brugt træ uden ordentlig indkapsling og så rådner det. Må ske ikke de første par sæsoner, men på sigt holder det ikke.
Held og lykke med projektet
Forresten så er olie og lak en dårlig konbination, hvis du skal lakere noget træ, så m¨å det under ingen omstændigheder få noget form for olie inden, for ellers trækker lækken ikke ind i træet og dermed holder lakken overhovedet ikke.
MVH Frank
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 427
tak for hjælpen