Jolle på almindelig trailer {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er på udkig efter (min første) jolle som skal primært bruges til fisketure samt kortere øture. Det som jeg tænkte kunne være rigtig smart var at få fat i en mindre jolle som så kunne transporteres på en almindelig trailer (en Brenderup 1205S, 2,05m X 1,16m). Fordelen skulle være at jeg skulle være fri for at investere i en bådtrailer, og at jollen skulle være så let at to personer kunne bære den, for så kunne den søsættes uafhængigt om der findes en rampe eller el.
Jollen skal helst kunne tage 4 personer (men som minimum 3), og der må gerne være en mindre påhængsmotor på.
Findes der joller som opfylder alle disse krav, eller er det helt utopisk? Er der ellers andre foreslag?
PS. Mit budget er på op til ca. 15.000 kr (jeg køber gerne brugt).
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
nov 2008
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 8 Svar: 16
jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Jeg tror måske at 12 fod er lige i overkanten af hvad der kan være på min trailer (som jo er kortere end din).
jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Jeg har faktisk overvejet en Limbo hvis det ikke lykkes at få en løsning til almindelig trailer. Mest pga. dens katamaran bund som jeg tror giver stabilitet. Jeg tror endda at jeg har set din på Gul og Gratis
Du har ikke en motor du sælger med? Hvor stor en motor kan den i det hele taget tage?
nov 2008
Jolle på almindelig trailer