Vinterklargøring vand i båden jeg ikke kan få ud? {{forumTopicSubject}}
Hej Allle
Vi har købt vores første båd i år, og har sejlet hele sommeren og virkelig nydt det...'
VI købte en Chaparral 180 SSI med Penta motor, og det har været en fest...
Nu er jeg ved at vinterklaregøre båden, og nu stødt ind i noget jeg ikke aner hvad jeg skal gøre ved...
midt i båden har jeg en "vandski-brønd" og i bunden af den er der et hul, nede i det lille er der en masse vand, og når jeg rykker båden fra side til side kommer det op... Hvordan får jeg det vand ud?
Håber nogen har guldkorn...
Mange gange gange tak, en første års sejler, som nok aldrig kommer til at stoppe med at sejle igen.
/Thomas
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 876
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Tjek på røven af din båd om der ikke sidder en lille prop der kan skrues ud, hvis der IKKE gør ( har lige set på billeder af andre som din, og kan ikke se nogen der har en ) så vil jeg HELT KLART få sat en i, da vand inde i skroget IKKE er godt, der er jo nok skum i dit skrog og det kan suge umådeligt meget vand ( vand i skroget og evt frost er IKKE en god blanding ).
Hvis du nu kører ned og får vejet din båd, så har du en rimelig chance for at finde ud af om der er meget vand i den ( vægten skal ligge inde for fabriks oplysningerne plus det du har lagt i den... så tøm båden for ALT der ikke følger med fra fabrikken.. jep også benzin, hvis du ikke ved hvor meget der er på, og få den vejet ) .
HVIS den vejer for meget .... så skal du passe på, der KAN have været vand i længe og så er der mulighed for at div træ i skroget også har suget det til sig og så står du med et kæmpe problem, det er umuligt at få det tørret uden at splitte det hele ad og tage alt vådt skum og træ ud ( plus det ikke kan betale sig økonomisk hvis du ikke selv kan klare det )... er der vand ! ! så håber jeg det er hos en forhandler du har købt den, der er jo en form for garanti... privat handel .... uhhh der skal vi ikke hen... av av av .
HÅBER VIRKELIG IKKE DER ER VAND I DEN ! ! ! hvis der ikke er .... så få sat en prop i, gerne af en pro... hvis du ikke selv tør/kan..
Krydser finger herfra.
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 91 Både: 3 Emner: 27 Svar: 285
Du kan dog sikkert bruge denne til at få det meste ud https://www.harald-nyborg.dk/p3423/motorservicesaet-olieskifte?gclid=Cj0KCQjwuuHdBRCvARIsAELQRQGjCZe42I5dN3K4r3GqYXtw701ZgmdeP9mXGHYckkJEWN-44ZC_tiMaAv8REALw_wcB
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
He he ... ja ...... men hvis der er 80-100 L , så kommer det til at tage lidt tid
Ellers er denne ret god https://www.harald-nyborg.dk/p1624/boremaskinepumpe
men brug en boremaskine på 220v ... en batteri løber sgu nok tør før båden
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
Vinterklargøring vand i båden jeg ikke kan få ud?