{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

Fisk op af dammen {{forumTopicSubject}}

Jeg brugte længe på at fange de fisk jeg havde nede i dammen på min båd. Jeg brugte en almenlig fangstnet.

Det må være en nemmer løsning, findes der en specielt net til det formål ? Eller hvad gøre fisker når de skal ha deres fisk op ? Kan ikke forstille mig de bruger den samme dårlige teknik som mig ?

Jeg har søgt over alt på en løsning men finder ingen ting ;(

Nogen der ved om der findes en net lige til det formål ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fisk op af dammen
  • #1   5. apr 2011 Flade og torsk smiley kan bar ikke komme til med den net. De svømmer jo under dækket ;( og nettet kan ikke komme der ind smiley jeg kan vælger at smide hele armen ned i dammen for at komme til ordenligt, men vandet er hundekoldt smiley så det vil jeg helst undgå.

• #2   5. apr 2011 Dammen er jo breder end man umidelbart vil tro. Kan huske en ven havde os sådan en Dam, og den var på samme måde, fisk kan svømme under dækket da den går helt ud til siderne, båden flyder stadig så går da stærkt udfra at den er bygget på den måde smiley

• #3   6. apr 2011 min fars båd havde samme problem . der lavede vi dammen mindre . lavede lige sider i dammen så den ikke var bredere i bunden end i toppen . så det nemt og lave et net bagefter der passer i breden .

nicolai

• #4   6. apr 2011 Ikke på Langs, kun ud til siderne smiley

Nicolai
    Det er en ide som jeg også tænkte på, men synes at det er synd med alt det gode plads der så går til ingen ting smiley

• søren s
    søren s Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Svar: 10
    #5   6. apr 2011 det nemmest ville vær at få lavet et fiskenet's pose som du smider dem i, og når så skal bruge nogle hiver bare posen op af damen...

• #6   6. apr 2011 Du hænger et stort net net i, eller en ruse, som du putter fiskene i. Så er alt du skal gøre bare og trække nettet eller rusen op. . . ?

Min far gjorde sådan i mange år. . . . Han havde lavet en rammer og syet noget meget finmasket net på, det var piece of cake , , ,

• #7   6. apr 2011 Jeps løsningen er et stort net på en ramme, som du har fiskene i dammen i. Nettet må gerne være rigeligt stort og gerne med lidt blylodder i hjørnerne, så det breder sig godt ud nede i dammen.

Alternativt skal du have et andet firkantet fangstnet med kort skaft som du kan komme ind under dækket med, men selvom du kan komme derud kan det stadigt være svært at fange dem, da du ikke kan se gennem glasfiberen (med mindre du har røntgen-syn ;0)

• #8   6. apr 2011 Mit formål med dammen er at de fsik jeg fanger, som jeg ikke vil have med hjem den dag kan jeg smide i dammen. Og at de gerne skulle kunne klare at være der en del tid. Så nu kommer min tanke så ? kan de overleve det i net ? tænker på de kan jo sætte sig fast der ?

• #9   6. apr 2011 Hvis nettet er fintmasket sker der ingenting. . det klarer de fint et par dage.

• #10   6. apr 2011 alle de profesionele har en pose syet af tobis garn hængende i dammen

• #11   6. apr 2011 Hvis du ikke vel have dem med hjem, hvorfor sætter du dem så ikke ud igen med det samme?

• #12   6. apr 2011 Ja ok det vil jeg så prøve.

Marc
    Det er fordi jeg ikke altid tager hjem efter en fisketur. Og så er det da rart jeg kan have dem et sted hvor de kan holde sig friske. Og så er det vel os fordi jeg har muligheden for at have dem i dammen smiley

• #13   7. apr 2011 Lyder som en ok ide med nettet der hænger ned i - men brug ikke bly klodser til at holde det ned...bly er ikke så sundt i længden smiley

• #14   7. apr 2011 Vil også prøve uden bly og se om jeg ikke kan sy noget det passer til dammen;)

Og glemte at skrive tak til de mange svar smiley

Kommentér på:
Fisk op af dammen

Annonce