{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tage kunder med på fiskekutter?
  • #1   30. okt 2010 du skal have moms nr og den skal godkendes til antal personer du vil fragte samt en temmelig dyr person forsikring

• #2   30. okt 2010 Søfartsstyrelsen kan uden tvivl være behjælpelig.

• #3   30. okt 2010 Det behøves du ikke. Hvis du tjener under 50.000 kr ved at tage folk med ud og sejle, kan du sagtens, du skal bare indberette din indkomst af dit foretagende til Skat, så det går under din årsindkomst, så behøves du ikke have et CVR nummer eller være momsregistreret smiley

Det er ihvertifald hvad jeg har fået afvide. ang. det jeg laver. smiley

• #4   30. okt 2010 Har kunne læse mig lidt frem til det skal gå ind under B-Indkomst.

Ikke at du må hænge mig op på det smiley det er bare hvad jeg har fundet ud af smiley Men forhør dig hos skat og søfartsstyrelsen smiley

• #5   30. okt 2010 Det går aldrig. Du må heller ikke sætte dig i din private vogn og lege taxi.
    Der skal et erhvervs tilladelse til samt forsikringer plus din båd skal godkendes til person transport.

• #6   31. okt 2010 Uanset bådtype og størrelse skal Søfartsstyrelsen ALTID informeres omkring erhvervsbrug af en båd da de er den myndighed der er ansvarlig for at gældende regler overholdes.

Er båden større end 5 BT skal den synes og godkendes af dem.

• #7   31. okt 2010 Det er ikke så meget forsikringerne som det er krav til papirer på den besætning der er ombord. F.eks er min båd erhvervsforsikret, men ligesom med ens egen ulykkesforsikring tages der forbehold for "ekstrem sport". Man laver f.eks. også et bungee jump på egen forsikring, eller dykker man er en dykkertur også altid på egen forsikring medmindre man tilkøber en på stedet.

Så snart man benytter et fartøj til erhverv kræves der erhvervsbeviser såsom erhvervs duelighedsbevis, kyst skipper, sætte skipper, skibsfører osv.

Skolesejlads til speedbådsprøven har man valgt at se bort fra da det er i undervisningsøjemed for at uddanne nye sejlere til at leve op til kravene.

Ud over at besætningen skal have certifikaterne iorden skal båden leve op til nogle klart definerede krav der findes via Søfartsstyrelsens hjemmeside.

Det kan selvfølgeligt lade sig gøre at finde en kutter, udruste og udstyre den så den lever op til reglerne og få den synet og godkendt til sejlads med passagerer. Det er ikke let, og absolut ikke billigt.

• #8   31. okt 2010 hvis "kunderne" er dine venner er det meget nemmere...

• #9   31. okt 2010 steffen m: Det er mine venner hehe

• #10   1. nov 2010 problemet med at sejle med "venner", er jo så at du ikke kan sende en faktura....

Derved begår du ulovligheder på flere end et plan....og lige med noget så offentligt som at sejle med folk, så vil det jo nok rygtes....

Iøvrigt skal din båd synes af søfartsstyrelsen, den skal være registreret i skibsregistret og du skal have duelighedsbevis.

Det er muligt at få en dispensation fra erhvervs duelighedsbevis, såfremt du udelukkende sejler med lukkede selskaber.

Kommentér på:
Tage kunder med på fiskekutter?

Annonce