{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.023 visninger | Oprettet:

Lasse H
Lasse H
Tilmeldt:
7. maj 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Første båd, pris cirka 100.000,- {{forumTopicSubject}}

Hej, min fætter og jeg skal have købt en båd her til vinter/forår.
Vi har sat cirka 100.000,- af til båd og regnet med 20.000,- for en trailer.

Vi har kigget lidt på Bayliner 175/185 Bowrider med 3.0l 135hk mercury motor(indenbords). Båden skal bruges til lidt vandsport, ture til stranden og fiskeri.
Vi har også overvejet at hente fra Tyskland, da momsen er lavere. Men der er vidst også noget med at deres trailere har andre standarder og ikke altid kan indregistreres i Danmark. Er godt klar over at båden skal være CE-mærket.

Så nu er spørgsmålet, hvilken båd med den Mercury 3.0l 135hk motor vil i anbefale(Der skal være siddepladser i fronten af båden, og det behøver ikke være en Bayliner).
Er der penge at spare ved at hente en så billig båd i Tyskland, det er brugt båd vi skal have. Og er det bedst at købe trailer herhjemme?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Første båd, pris cirka 100.000,-
  • #1   25. okt 2010 I kan da ta min og der er trailer og det hele med, så kan i jo bare smide en større motor på og sælge den der sidder på hvis den er for lille smiley

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   25. okt 2010 Der skal være siddepladser i fronten og gider ikke til at købe ny motor eller noget.

  • #4   25. okt 2010 jeg har en bayliner 175 og den sejler kanont.. intet at klage over.. ligger godt i vandet og den bruger næsten ingen brændstof..

    en km. til stefan M.. hvad er der galt med bayliner?? siden du siger at det ikke er en ordenlig båd?


  • #5   25. okt 2010 En Bayliner 175 er ligså god kvalitet som næsten alle andre nyere usa både i den størelse, den sælges billigt fordi den er skrabet i udstyr og interiør. Næsten alle kender mærket, også folk der ikke før har interesseret sig for både, derfor er en bayliner tit nem at komme af med.

    Personligt ville jeg vælge et nordisk mærke hvis jeg skulle have en bowrider, men så er prisen en anden og det bliver nok med udenbords motor. Skal båden bruges meget til vandsport vil en indebords klart være at foretrække, prisen for en 3.0 L og det æstetiske ved ikke at kunne se motoren taler også for en indenbords, men ellers er der kun fordele ved at have en udenbords.


  • #6   25. okt 2010 Hmm, Bayliner er ligesom landevejens Toyota..... 110% iorden. Hverken mere eller mindre.
    Mvh Martin


  • #7   25. okt 2010 Eller min med trailer smiley

  • #8   25. okt 2010 De sidste i hvertfald 10 år har Bayliner været på niveau med de fleste andre mærker fra usa. Måske fordi Bayliner har taget sig sammen, og nogle af de kendte kvalitesmærker er blevet opkøbt, så selv om de stadig findes er kvaliteten blevet mere som alle de andre.

    Hvis man ser på bowrider designet, er der ikke særlig stor forskel på bådene og det er jo uanset om det er ukendte mærker, eller de mere kendte mærker.

    Stort set alle mærker er monteret enten med Mercruiser eller Volvo motore og drev, så de kan serviceres på autoriserede værksteder mange steder i landet, og er ikke afhængige af hvor båden er købt.

    Alle mærker med bare lidt respekt for sig selv har nærmest livstidsgarati på skroget.

    Stort set alle skrog er i dag CAD/Cam designet med henblik på at optimere skrogets styrke i forhold til vægten.

    Der hvor forskellen så kan være, er typisk på hvad der følger med bådene som standardtilbehør, og hvad der skal tilkøbes, eller med andre ord, hvad der står på bundlinien når båden er udstyret som du vil have det.

    Kendskabet til de forskellige bådmærker afhænger af udbredelsen af det.

    Omkring gensalgsværdien, er det nok egentlig min opfattelse at værditabet er nogenlunde det samme uanset hvilket mærke du vælger.
    Altså sådan at forstå, at køber du en båd der er 20.000 kroner billigere fra ny, får du de samme 20.000 kroner mindre for den som brugt.
    Beholder du den lidt længere, overgår værdien fra mærkevareværdien til at være afhængig af pasning af båd og motor, og så udligner gensalgsværdien sig

    Du bliver nok nødt til selv at se på bådene for at få et indtryk af kvaliteten. Det er trods alt bedst at danne sig sit eget indtryk, ved at have tingene i hånden selv, og allerhelst ved at have prøvet bådene på vandet

    Omtalte Bayliner 175 deler i øvrigt platform med Searay 175 som er et mere anerkendt mærke. Searay er dyrest og meget af det man får der, er bedre/lækre interiør (læder, gulvtæppe ect). Dermed ikke sagt at Baylineren er dårlig, men den er Brunswick Boats "entry level" de har så lavet en opgradering på Searay 175. Om det er merprisen værd, er op til den enkelte.


  • #9   26. okt 2010 Et lille sidespring.
    bayliner både blev opkøbt i 98 af Brunswick group.
    Så materialemæssigt set, deler den det nok med sine medsøstre som er blandt andet:
    Bella,aqador,Baja, crestliner, boston whaler, lund, hatteras, maxum, searay,sealine. og deres europæiske mærker er: arvor ørnvik, quicksilver, uttern, valliant, oma.


  • #10   26. okt 2010 Jeg ville tage et kig på denne som er helt ny til 120.000 kr. m. 135 hk. Volvo Penta motor:

    http://www.as-kmc.dk/default.asp?page=2&brugt=316


  • #11   26. okt 2010 Hvis noget som min har interesse, så kunne jeg måske nok få overtalt damen til at prøve noget nyt. Den ligger i hvert fald i jeres prisleje incl. trailer, og med de rigtige specifikationer.

  • #12   26. okt 2010 har du prøvet en 18 fod med 135 hk indenbord? gerne med lidt folk i. efter min mening sker der nemlig alt for lidt.

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #13   26. okt 2010 Skal jeg så tage en 4.3l 220hk?

  • #15   26. okt 2010 fin en doral 170. bliver du ikke træt af.
    masser af båd til prisen.

    vh martin


  • #16   27. okt 2010 dennis j.... det var så i 86 at det blev solgt til brunswick

  • #17   27. okt 2010 http://baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=13094

    Faldt lige over denne annonce. Det må da være hvad i leder efter..


  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
    #18   27. okt 2010 køb den Doral der bliver linket til.
    Jeg købte den i tidernes morgen af forhandleren til lidt over 200.000 kr, dertil kom der flere højtalere, gennemskyldnings anlæg, og en highfive propel mm. Du kan tro den v6 mpi motor rykker godt. Den har simpelthen et optræk uden lige med den propel. Med en standard 3 blads, kan den lige snige sig op på 95km/t. Prøv at høre om de andre både kan det, med en standard opsætning??
    (kender ikke sælger, var bare så glad for den båd, at jeg vil dele min erfaring.)
    Tror ikke gensalg på bayliner i den klasse er god smiley
    Held og lykke med købet...


  • #19   28. okt 2010 http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=105 var det ikke noget? campion holder og holder også prisen.

  • #21   31. okt 2010 Men er det ikke helt hen i skoven at give 95000 kr. for en snart 8 år gammel båd når man kan købe en ny nogenlunde tilsvarende til 120.000 kr.?

  • #22   31. okt 2010 Jo det er det, selv om der tit er en del udstyr med når man køber en brugt. Har også set flere Stingray 185 til salg fra 2009 med udstyr sat til salg for 120 - 130 kilo, de burde også have været bedre køb. Husk at fx en fuld kaleche let løber op i 15 - 20 kilo selv til en lille båd.

    Hver opmærksom på at nogle forhandlerne er sultne efter at få solgt både, specielt hvis de har fået købt dem hjem på kassekrediten er der måske noget rabat at hente.


  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #23   31. okt 2010 Ok, hvor er der nogle store bådforhandlere på sjælland?

  • #25   1. nov 2010 Jeg siger ikke det er en Stingray 185LX man kan få ny til 120.000 kr. men noget tilsvarende:

    http://www.as-kmc.dk/default.asp?page=2&brugt=316


  • #27   1. nov 2010 Nu står der at der er havnepresenning med til den Glastron, men det ser ikke ud til der er monteret bow cower, det løber hurtig op i 5000 men er svært at undvære.

    Ligsom så mange andre mærker deler Glastron platform med et andet mærke/brandt. Glastron er buget udgaven, Larson har mere luksus og har mere standardudstyr.


  • #28   1. nov 2010 Er rimelig sikker på at der er bowcover med til den Glastron...

    Men når vi snakker helt nye både er der jo væsentlig bedre låne muligheder og derudover vil jeg mene der er væsentlig større mulighed for mindre afskrivning i forhold til en 10 år gammel båd til ca. 100.000 kr.


  • #29   1. nov 2010 Jeg ville også vælge at købe en ny båd, specielt med den type båd du har i tankerne. Har set en del næsten nye både af den type hvor de er misligeholdt og nærmest ødelagt på få år, måske fordi det typisk er førstegtangskøbere der måske ikke ved hvad en fender er og ikke har vist hvad det vil sige at holde en båd og hvor vigtig det er at servicer motor og drev rigtigt.

  • #30   2. nov 2010 husk også at service og vedligehold er billigere og nemmere ved påhængsmotor båd end ved båd med indbordsmotor, og oftest meget bedre holeshot, acceleration

Kommentér på:
Første båd, pris cirka 100.000,-

Annonce