Første båd, pris cirka 100.000,- {{forumTopicSubject}}
Hej, min fætter og jeg skal have købt en båd her til vinter/forår.
Vi har sat cirka 100.000,- af til båd og regnet med 20.000,- for en trailer.
Vi har kigget lidt på Bayliner 175/185 Bowrider med 3.0l 135hk mercury motor(indenbords). Båden skal bruges til lidt vandsport, ture til stranden og fiskeri.
Vi har også overvejet at hente fra Tyskland, da momsen er lavere. Men der er vidst også noget med at deres trailere har andre standarder og ikke altid kan indregistreres i Danmark. Er godt klar over at båden skal være CE-mærket.
Så nu er spørgsmålet, hvilken båd med den Mercury 3.0l 135hk motor vil i anbefale(Der skal være siddepladser i fronten af båden, og det behøver ikke være en Bayliner).
Er der penge at spare ved at hente en så billig båd i Tyskland, det er brugt båd vi skal have. Og er det bedst at købe trailer herhjemme?
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 6 Svar: 28
maj 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
sep 2010
Følger: 1 Både: 5 Emner: 6 Svar: 46
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Både: 1 Emner: 54 Svar: 211
en km. til stefan M.. hvad er der galt med bayliner?? siden du siger at det ikke er en ordenlig båd?
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 646
Personligt ville jeg vælge et nordisk mærke hvis jeg skulle have en bowrider, men så er prisen en anden og det bliver nok med udenbords motor. Skal båden bruges meget til vandsport vil en indebords klart være at foretrække, prisen for en 3.0 L og det æstetiske ved ikke at kunne se motoren taler også for en indenbords, men ellers er der kun fordele ved at have en udenbords.
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 52
Mvh Martin
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 8 Svar: 40
sep 2008
Hvis man ser på bowrider designet, er der ikke særlig stor forskel på bådene og det er jo uanset om det er ukendte mærker, eller de mere kendte mærker.
Stort set alle mærker er monteret enten med Mercruiser eller Volvo motore og drev, så de kan serviceres på autoriserede værksteder mange steder i landet, og er ikke afhængige af hvor båden er købt.
Alle mærker med bare lidt respekt for sig selv har nærmest livstidsgarati på skroget.
Stort set alle skrog er i dag CAD/Cam designet med henblik på at optimere skrogets styrke i forhold til vægten.
Der hvor forskellen så kan være, er typisk på hvad der følger med bådene som standardtilbehør, og hvad der skal tilkøbes, eller med andre ord, hvad der står på bundlinien når båden er udstyret som du vil have det.
Kendskabet til de forskellige bådmærker afhænger af udbredelsen af det.
Omkring gensalgsværdien, er det nok egentlig min opfattelse at værditabet er nogenlunde det samme uanset hvilket mærke du vælger.
Altså sådan at forstå, at køber du en båd der er 20.000 kroner billigere fra ny, får du de samme 20.000 kroner mindre for den som brugt.
Beholder du den lidt længere, overgår værdien fra mærkevareværdien til at være afhængig af pasning af båd og motor, og så udligner gensalgsværdien sig
Du bliver nok nødt til selv at se på bådene for at få et indtryk af kvaliteten. Det er trods alt bedst at danne sig sit eget indtryk, ved at have tingene i hånden selv, og allerhelst ved at have prøvet bådene på vandet
Omtalte Bayliner 175 deler i øvrigt platform med Searay 175 som er et mere anerkendt mærke. Searay er dyrest og meget af det man får der, er bedre/lækre interiør (læder, gulvtæppe ect). Dermed ikke sagt at Baylineren er dårlig, men den er Brunswick Boats "entry level" de har så lavet en opgradering på Searay 175. Om det er merprisen værd, er op til den enkelte.
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 7 Svar: 112
bayliner både blev opkøbt i 98 af Brunswick group.
Så materialemæssigt set, deler den det nok med sine medsøstre som er blandt andet:
Bella,aqador,Baja, crestliner, boston whaler, lund, hatteras, maxum, searay,sealine. og deres europæiske mærker er: arvor ørnvik, quicksilver, uttern, valliant, oma.
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 44 Svar: 657
http://www.as-kmc.dk/default.asp?page=2&brugt=316
mar 2007
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 13
jul 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 7 Svar: 215
maj 2007
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 11 Svar: 76
masser af båd til prisen.
vh martin
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
maj 2007
Følgere: 2 Både: 2 Emner: 3 Svar: 53
Faldt lige over denne annonce. Det må da være hvad i leder efter..
nov 2004
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 156
Jeg købte den i tidernes morgen af forhandleren til lidt over 200.000 kr, dertil kom der flere højtalere, gennemskyldnings anlæg, og en highfive propel mm. Du kan tro den v6 mpi motor rykker godt. Den har simpelthen et optræk uden lige med den propel. Med en standard 3 blads, kan den lige snige sig op på 95km/t. Prøv at høre om de andre både kan det, med en standard opsætning??
(kender ikke sælger, var bare så glad for den båd, at jeg vil dele min erfaring.)
Tror ikke gensalg på bayliner i den klasse er god
Held og lykke med købet...
jul 2006
jun 2008
sep 2008
Hver opmærksom på at nogle forhandlerne er sultne efter at få solgt både, specielt hvis de har fået købt dem hjem på kassekrediten er der måske noget rabat at hente.
maj 2007
jun 2008
http://www.as-kmc.dk/default.asp?page=2&brugt=316
sep 2008
Ligsom så mange andre mærker deler Glastron platform med et andet mærke/brandt. Glastron er buget udgaven, Larson har mere luksus og har mere standardudstyr.
jun 2008
Men når vi snakker helt nye både er der jo væsentlig bedre låne muligheder og derudover vil jeg mene der er væsentlig større mulighed for mindre afskrivning i forhold til en 10 år gammel båd til ca. 100.000 kr.
sep 2008
jul 2006
Første båd, pris cirka 100.000,-