valg af ny båd {{forumTopicSubject}}
går og overvejer ny og større båd.
men er sku lidt rådvild og hvad man skal gå efter.
Det jeg er ude efter en en speedbåd til sommersjov. og så skal der være mulighed for lidt overnatning i den.
2-3 personer som min.
præsident er omkring de 70k
og kan se at I den pris klasse får de lidt alder på sig. så hvad skal man gå efter. og hvad skal man være opmærksom på ved sådan en båd. ?
har kikket lidt på denne her.
https://www.dba.dk/bayliner-1952/id-1043515933/?utm_source=gmail&utm_medium=email&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing
Men syntes jeg har hørt flere snakke dårligt om bayliner.
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 54 Både: 1 Emner: 18 Svar: 61
de ting som er skiftet på båden, har jo intet med mærket på dåden at gøre, motor drev osv, sidder jo på alle andre mærker også
Bare mine tanker om det
okt 2016
Følger: 4 Følgere: 58 Både: 2 Annoncer: 1 Emner: 27 Svar: 170
men skylle ser nu være noget genneralle ting Man skal holde øje med når det er en ældre båd.
og det med mærke dørken efter. er Self ikke nogen dum idé.
der vil også blive en. prøve tur inden et evt køb. der skal alt i båden afprøves.
blev engang fortalt noget om at man skulle være opmærksom på om der var noget automatisk udluftning af motorrum. da det vist kunne have betydning for forsikring på den.
nogen der kan be/afkræftet dette?
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 54 Både: 1 Emner: 18 Svar: 61
men kig efter
er dørken god og solid
er motoren ren og pæn og fri for utæthedder
hvordan ser bunden ud, nogen blærere osv. ( det er et no go, kan betyde en hulens masse penge i rep)
virker alt på båden som det bør, instrumenter osv.
er drevet tæt, altså at der ikke løber olie ud af skruerne osv.
og ellers en sund portion skepsis eller sund fornuft
jun 2004
Følger: 17 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 4 Svar: 117
Hvis den skal trailes, så ville jeg vælge udenbordsmotor. Bæ liner var mest kendt for at de var tynde i fiberen. Hvis den har overlevet indtil nu, så klarer den nok også din tid med den. Kritikken lød på at de var lavet til flodsejlads og ikke til kystsejlads (større bølger)
valg af ny båd