{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Båd " Hopper "
  • #1   7. sep 2010 Når båden trimmes for meget, begynder den at hoppe. Det ganske normalt.

Det skal du ikke gøre noget ved.. bare trim så den ikke hopper.

mvh Jonas

• #2   7. sep 2010 Hej ven
    Jeg har Thundrecraft storm 170 med en Evinrude 115 HO ( 130 heste) og jeg tror at vores skrog er de samme og min hopper ikke ???.
    Jeg har hævet motoren op i øverste hul men du trimmer måske også bare formeget ud ????
    Du er velkommen til at skrive tilbage så vil jeg da hjælpe dig så meget jeg kan.

MVH. Hasse

• #3   7. sep 2010 Problemet kan også afhjælpes med noget mere gas. For hvid du sejler f.eks. 35 mhp og trimmer så den hopper, så prøv at gasse lidt op. Så forsvinder det typisk igen.

• #4   7. sep 2010 er der chinwalking vi taler om ????? begynder din båd at woble fra side til side ELLER hopper den op og ned ??? nu må du sgu forklare det ordenligt

• #5   7. sep 2010 Hasse N
    Han har jo skrevet den hopper.

• #6   7. sep 2010 du trimmer simpelthen for langt ud... du kan måske få lidt mere fart ud af den uden at den hopper ved at hæve eller sænke motoren på beslaget, men i bund og grund er det pga forkert trimvinkel at den begynder på det

• #7   7. sep 2010 og hvis du måler på gps er det ufattelig lidt at du mister i fart, det er bare fordi at trygloggen registrerer mere når du hopper

• #8   8. sep 2010
    Hej.

Har en båd magen til din og har ikke problemet. Hvor højt er din motor placeret? Kan godt få min til det ved forkert trim smiley

• #9   8. sep 2010 Tak for de mange Input
    Motoren er placeret med " vingen " en halv cm under hækken på båden ( den er som nogen sikkert ved lidt speciel, da V skroget stopper ca 20 cm inde )
    Det er som mange skriver nok et spørgsmål om at give lidt mere Gas og måske er motoren trimmet for langt ud.
    Båden Chinwalker gudskelov ikke

• #10   8. sep 2010 hej ven
    "Vingen" som du kalder den ? er det kavitationspladen som er lige over propellen ???? DEN plade skal være 2-4 cm OVER bunden eller V et så vi du få mere fart og en mere stabil båd.

Hilsen Hasse
    Du kommer sikkert til at chinwalke når/hvis du runder 45 knob.

• #11   8. sep 2010 Hej Hasse
    Kender du den form som bunden har på en Doral ?
    Men du mener det ville være godt at hæve den et hul opad - uden at den trækker luft ind ?
    Har lige monteret en 13 x 18 Vengance stålpropel - det gav lidt af det hele smiley
    Mvh Erik

• #12   8. sep 2010 jeg har selv en thundercraft kik i min profil så kan du selv se om det ikke er samme bund .

Hilsen Hasse

• kris h
    kris h Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Både: 1 Svar: 1
    #13   8. sep 2010 Der er ikke samme bund, bunden på birkholm´s er en apex bund. Og bunden på hasses er en v bund hvor der bare nogen bade platforme på.

• #14   8. sep 2010 att.kris H
    apex bund ???? jeg tager nogle billedder af hæk og bunf på fredag og laver et album så du kan se det.

MVH. Hasse & Susan

• #15   10. aug 2013 Jeg ved godt at denne tråd er 3 år gammel, men jeg faldt lige over den, og undrede mig over et indlæg fra Kris H, nemlig indlægget, hvor han skriver at en Doral 170 br har Apex bund ?

Jeg kender et par stykker, der har en sådan Doral 170 Br, og ingen af dem har Apex bund, men derimod en almindelig v-bund med flad stigning ?

Men begge disse Doral´er er den lidt ældre model, og jeg ved ikke om Doral begyndte at bruge Apex bund på de nye modeller ?

• #16   11. aug 2013 Hej Brumbass
    Ja jeg ved heller ikke hvad han mener og hvor han har sin viden fra for han sejler jo selv rundt i en jolle ???? men skidt være med det
    jeg ønsker dig en god dag
    MVH Hasse

Kommentér på:
Båd " Hopper "

Annonce