{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.704 visninger | Oprettet:

henrik s
henrik s
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Hjælp min båd "stejler" {{forumTopicSubject}}

Hej...
har et "stort" problem... min båd er lidt for bagtung, så når jeg sejler især fra lav fart og til båden begynder at plane, hænger den for meget med agten... syntes det er for usikkert og føler ik jeg får optimal glæde af min båd...

Jeg overvejer om et sæt smart tabs sx kunne være en løsning... men ved ik om de er konstrueret til at passe på min båd... da den er bygget i thermo abs plast.. og ikke i glasfiber...

Er der nogle som kan hjælpe mig.?

Mvh Henrik

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp min båd "stejler"
  • henrik s
    henrik s Tilmeldt:
    jul 2010

#1   22. aug 2010 har oprettet min båd men der går vidst lidt inden det virker..

Det er en terhi nordic 6020 med styrepult 15" og med en motor på 40 hk

• henrik s
    henrik s Tilmeldt:
    jul 2010

#3   22. aug 2010 Til Lasse M.

ja har prøvet men syntes ik det er nok...

• henrik s
    henrik s Tilmeldt:
    jul 2010

#4   22. aug 2010 hej..

ja der er jo en del vægt i bagenden.. motor 100kg mig 80 kg 0g ca 20 kg brændstof,, så det løber jo op i et pr hundrede kg... båden vejer 255 kg uden motor..

Tror i der er noget problem med at montere disse smart tabs?

• henrik s
    henrik s Tilmeldt:
    jul 2010

#5   23. aug 2010 det hjælper noget, men syntes stadig ikke at er nok..

Ved du om de smart tabs bliver skruet på med selvskærende skruer.. eller er det med små bolte og møtrikker....???

kan nemlig ik se nogen steder på billeder eller i tekst at de er inde i skroget når de montere dem....

Så har jeg jo også et problem idet min er fyldt op med skum :-)..

• henrik s
    henrik s Tilmeldt:
    jul 2010

#6   23. aug 2010 Så håber de bare blir skruet på udvendig fra, og man ik skal til indefra...

• #7   23. aug 2010 Ellers prøv at flytte benzintanken op foran?

Det havde jeg i min lille marina dolphin og den var virkelig hurtig oppe og plane og afsted det gik!

Det var en 30L der lå ude i fronten!

Se evt mit ene videoklip!

• jesper j
    jesper j Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #8   23. aug 2010 smart tabs sx er med skruer

• #10   23. aug 2010 du kan få et kilebeslag du sætter på sammen med motoren så den kan trimmes længere ind under båden

• Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 2 Emner: 9 Svar: 63
    #11   23. aug 2010 hej. jeg kender en der har en terhi 4100 med en 25 hk, og den gør præsis det samme, måske er det bare noget terhi laver for at få båden bedre ud af vandet. men det ville nok hjælpe en del med smart tabs sx.

• #12   23. aug 2010 Har en Askeladden 14 med 30hk på .
    Jeg har prøvet den både med og uden flaps på motoren.
    Jeg har 44 liter benzin med i båden som ligger så langt op mod stævnen som muligt.
    Med flaps på og hvis motoren står i det inderste hak, så dykker den som en and, hvis jeg blev ved at holde fuld gas, jeg har den helt ude i det yderste hak, men til gengæld kan den så plane ved rimelig lav hastighed.

Løsning flaps og så meget vægt mod stævnen, som muligt..
    Mon ikke det kunne gøre det ?

• #13   23. aug 2010 Check smart tabs på you tube..Der er video med monteringsvejledning og alt muligt. Meget god film. De skrues bare ind i skroget. Min silver viking gør det samme og har testet mange ting, uden godt resultat.
    Monterer selv smart tabs når den skal samles igen. Har prøvet en mindre båd med samme problem, før og efter. Det kan anbefales !

• henrik s
    henrik s Tilmeldt:
    jul 2010

#14   23. aug 2010 har bestilt smart tabs, glæder mig til at få dem monteret i weekenden..

• #15   25. aug 2010 var ellers en noget billigere løsning at prøve med et kilebeslag først.. vil næsten garantere for at det vil hjælpe.. det er fordi hækken ikke er hælder nok. det svarer jo til at jeg starter min med optrimmet motor og så kan jeg da også kigge på skyer smiley

• kay K
    kay K Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8
    #16   5. jan 2015 terhi 6020 nordic beregnet til MAX 30 hk.

Kommentér på:
Hjælp min båd "stejler"

Annonce