5.704 visninger
|
Oprettet:
Hjælp min båd "stejler" {{forumTopicSubject}}
Hej...
har et "stort" problem... min båd er lidt for bagtung, så når jeg sejler især fra lav fart og til båden begynder at plane, hænger den for meget med agten... syntes det er for usikkert og føler ik jeg får optimal glæde af min båd...
Jeg overvejer om et sæt smart tabs sx kunne være en løsning... men ved ik om de er konstrueret til at passe på min båd... da den er bygget i thermo abs plast.. og ikke i glasfiber...
Er der nogle som kan hjælpe mig.?
Mvh Henrik
jul 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Det er en terhi nordic 6020 med styrepult 15" og med en motor på 40 hk
jul 2010
ja har prøvet men syntes ik det er nok...
jul 2010
ja der er jo en del vægt i bagenden.. motor 100kg mig 80 kg 0g ca 20 kg brændstof,, så det løber jo op i et pr hundrede kg... båden vejer 255 kg uden motor..
Tror i der er noget problem med at montere disse smart tabs?
jul 2010
Ved du om de smart tabs bliver skruet på med selvskærende skruer.. eller er det med små bolte og møtrikker....???
kan nemlig ik se nogen steder på billeder eller i tekst at de er inde i skroget når de montere dem....
Så har jeg jo også et problem idet min er fyldt op med skum :-)..
jul 2010
dec 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Både: 2 Emner: 7 Svar: 55
Det havde jeg i min lille marina dolphin og den var virkelig hurtig oppe og plane og afsted det gik!
Det var en 30L der lå ude i fronten!
Se evt mit ene videoklip!
aug 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
maj 2010
Følger: 2 Emner: 9 Svar: 63
jan 2008
Følger: 1 Både: 1 Emner: 6 Svar: 22
Jeg har prøvet den både med og uden flaps på motoren.
Jeg har 44 liter benzin med i båden som ligger så langt op mod stævnen som muligt.
Med flaps på og hvis motoren står i det inderste hak, så dykker den som en and, hvis jeg blev ved at holde fuld gas, jeg har den helt ude i det yderste hak, men til gengæld kan den så plane ved rimelig lav hastighed.
Løsning flaps og så meget vægt mod stævnen, som muligt..
Mon ikke det kunne gøre det ?
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 4 Svar: 52
Monterer selv smart tabs når den skal samles igen. Har prøvet en mindre båd med samme problem, før og efter. Det kan anbefales !
jul 2010
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
jan 2015
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8
Hjælp min båd "stejler"