1.103 visninger
|
Oprettet:
Skruevalg?? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne opgradere min skrue som er en 3 bladet 19". Til en High 5 eller en Laser. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gå efter og hvad forskellen på de 2 mærker er ?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 9 Svar: 245
Er det alu el. stål du sejler med nu?
Hvor mange omdr. går den ved topfart, og hvordan er det i forhold til maskinens data.
Går du efter fart eller træk til vandsjov (køb evt. en af hver:-))
LH
okt 2005
Følger: 45 Følgere: 46 Både: 12 Emner: 20 Svar: 204
nu sejler vi selv med en high5 på min fars bayliner (billed af den mellem mine billeder.) jeg vil sige at en high5 propel virkelig giver et godt og solidt bundtræk. den har fat i vandet på en virkelig seriøst måde. men den gir sku også ret så godt i top.
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 10 Svar: 27
Jeg ved ikke om det er alu eller stål jeg sejler med pt da båden stadig er sprit ny (for mig)
Kender heller ikke omdrejningerne ved topfart endnu...
Hvad er prisen for henholdsvist en Laser og en High 5 skrue, ved i det ?
mar 2006
CHECK DETTE LINK
http://www.reynoldsracingmarine.com/propshop.htm
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.038
Ja, de $ 297.50 er ikke så galt... De passer desvære bare ikke til din båd (hvis vi snakker Laser-modellen).
Hvis du kigger på stigningen, er dem på dit link 20 & 22". De passer til mindre o/b-gaerkasser som min.
Til indenbordsdrev (som dit) skal du kigge efter ulige stigningstal fra Quicksilver.
Powertach-propellen kunne måske være noget for dig, men den fåes iflg. hjemmesiden kun i 23" & 25" og det er nok for meget for din båd.
Du skal starte med at finde ud af hvilke rpm din motor kører med. Det er altafgørende.
De virkelig syge racerpropeller for du ikke noget ud af, da de er overfladepropeller.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 9 Svar: 245
Der også en mulighed på http://www.propline.com/index.htm.
Billigst af alt er sikkert at finde ud af hvilken propel der passer, og så købe en god brugt (på Ebay) i USA.
Det har jeg gjort.
Lars
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
Min erfaring er at, man får mest ud af at gå 2" ned når man går fra 3 til 5 blade, så får du et total genialt optræk. Dit brændstofforbrug bliver helt klart bedre ved træk med div vandaktiviteter. Du vil nemt kunne trække feks 2-3 monoskiløbere op osv. Men prøv da og lån en skrue på en prøvetur og fyld så bare båden helt op med mennesker, så vil du virkelig mærke forskellen.
mar 2006
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Både: 2 Emner: 24 Svar: 125
Skruevalg??