{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  skruevalg searay 260/275
  • #1   10. maj 2016 Er der trimtabs på båden?

    Hvad er det der er begroet?


  • #2   10. maj 2016 ja det er der , den er ikke begroet nu , men efter bare 14 dage ,når bunden har lidt grønt ,får den problemer ,

  • #3   11. maj 2016 Hvad tager motoren af max omdrejninger under sejlads ?

  • #4   11. maj 2016 når den lige er sat i kan den tage sit max ,(kender ikke omdrejningstal) men det kan den ikke ,når der er bare lidt begroning på.

  • #5   11. maj 2016 Hvis der kommer begroning efter 14 dage, skal du da nok også starte med at løse dette, for det lyder da helt vildt.

    Jeg har haft malet min bund og drev med Jotun NonStop en gang årligt igennem ca. 5 år og efter en hel sæson i vandet er der kun et meget let lag slim, som er lige til at vaske af, så hvis der er begroning på din efter bare 14 dage, skulle du tag at prøve Jotun NonStop som ofte kan købes på tilbud til ca. 600,- for 2,5 liter og derudover kan den købes på spray til behandling af drevet til ca. 350,-


  • #6   11. maj 2016 har styr på bundmaling, det er ikke den der er problemet. , og ja der kommer begroning når de ligger stille i bare 14 dage .

  • #7   11. maj 2016 Begroning på 14 dage kan ikke give de problemer du oplyser.....

  • #8   11. maj 2016 Rolf : det gør det smiley kender tidligere ejer og har sejlet sammen med ham , den har problemer med at komme ud af vandet , når den har ligget bare 14 dage , hvad tænker du om str på skruerne ?

  • #9   11. maj 2016 Ringe bundmaling! Jeg har ofte haft 1,5 mdr. imellem hver sejllads og med Jotun NonStop bundmaling er der aller max. et tyndt lag ubetydelig slim på som nærmest ikke kan ses, men kun kan mærkes ved at køre håndfladen henover bunden!

    Nu kender jeg ik så meget til Bravo 3 drev, men normalt kan det anbefales at montere en 4-bladet eller 5-bladet propel, fremfor en 3-bladet, men kender ikke lige mulighederne på en Bravo 3.

    Derudover er en 220 hk. Mercruiser på sådan en båd jo ikke ret meget. På min 19 fods med 220 hk. Mercruiser var den med standard 3-bladet propel og uden SmartTabs meget sløv om at komme ud af vandet, så jeg tør slet ikke forestille mig hvor sløvt det må være i en båd som er væsentlig tungere!


  • #10   11. maj 2016 Ang bundmaling , har vi været igennem det meste , tror faktisk det var Jotun nonstop sidste år , og det har jo en del at sige hvor man ligger , jeg garanterer for de ikke har de store problemer ,hvor der er meget forurening.(den sejler med duoprop)

  • #11   11. maj 2016 Bunden og drevet skal jo være langhåret på 14 dage....kan du ikke tage et billede af ren bund og bund efter 14 dage ?

    Problemet er nok et andet sted...28" propellere er et godt sted at fejlfinde...de er alt for store til den båd...


  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    jun 2004

    Følgere: 1 Svar: 59
    #12   11. maj 2016 Hvordan kan du vide den tager max omdrejninger når du ikke kender tallet?

  • #13   11. maj 2016 Rolf : den er ikke i vandet har købt den igår og vil have propeller skiftet inden den kommer i , er bare i tvivl om det er nok at gå til 26" .men det er ikke fordi den er vildt langhåret , men måske er det lige på grænsen den kan trække de 28 . derfor snyder det mig lidt , for lige når den kommer i er der intet problem i at komme over planingstærskel.


  • #14   11. maj 2016 Du er nødt til at kende max rpm inden man kan komme det nærmere...

  • #15   11. maj 2016 max rpm er 3800 , men det kan man jo ikke lige bruge til noget .

  • #16   11. maj 2016 Jo for den skal være 4400-4800 rpm (helst så tæt som muligt på 4800 rpm) for en Mercruiser 4.3 MPI 220 hk. ved normal last og trimmet!

  • #17   11. maj 2016 Nej den skal være 3800 , det er en diesel

  • #18   12. maj 2016 Fo at kunne bestemme den korrekte propel eller proellere, så skal følgende faktorer kendes:

    - Bådens vægt sejlklar
    - Gearingi drevet
    - Motorens max. omdrejningstal
    - Motorens antal HK

    Kender du gearingen i drevet ? Bådens vægt sejlklar ( det snyder som ofte i negativ retning )

    Er båden født med dieselmotor Hvis ja, kan du jo forhøre dig hos Sea Ray USA, for at få oplyst, hvilke propellere båden er leveret med fra værftet af.

    Find ud af, hvad gearingen er.....



Kommentér på:
skruevalg searay 260/275

Annonce