{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.102 visninger | Oprettet:

Tim L L
Tim L L
Emner: 9 Svar: 58

Tyveri sikring {{forumTopicSubject}}

hvad gøre man med en påhængsmotor , det er en 90 hk så den er jo os pænt tung..

stål kæde om den osv ? bor nemlig i et udsat område

håber at høre flere gode forslag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyveri sikring
  • #1   13. nov 2009 gps tracker

• #2   13. nov 2009 det eneste rigtigt er som lars G siger GPS Tracker !!!! også sæt den på så det liner en fx tændspole eller linene

• Tim L L
    Tim L L Tilmeldt:
    okt 2009

Emner: 9 Svar: 58
    #3   13. nov 2009 OK.. det vil jeg da lige kigge på. har aldrig set sårn en faktisk.. den er måske store eller hvad ? ringer den til ens tlf så osv ?

men ja har os hørt fra andre de kan være svære at have i fred , har længe tænkt over at bruge en stål kæde os !

• #4   13. nov 2009 Jeg bruger en stålkæde + en forsikringskodkendt låsemøtrik på nederste bolt, som på min båd sidder nede under motorbrønden så den er meget svær at komme til og man skal op i båden for at rode med den (link fjernet)

Der ud over har jeg en ombygget/hjemmelavet lås som sidder på den ene af de øverste bolte. Låsen består af et kort rør i hærdet stål der sættes over bolten, røret holder så ca. 20 stålskiver rundt om bolten, i enden af røret er der en lås, så skiverne ikke kan pilles ud af røret. Det betyder at bolten bliver meget tyk og masiv. Om det holder tyven væk ved jeg ikke, men i foråret blev der stjålet 4 store motorer på min havn, min rørte de ikke, selv om den var helt ny og aldrig gået en time.
    Båden står på bukke og bliver sat helt tæt op af en væg med bagenden så man ikke kan få en vogn/trailer ind under motoren.

Har ingen tracker, ved heller ikke om tyven tager sig af det, i mit område Køgebugt er der i år stjålet flere både med tracker, de er hurtig over grænsen og væk, ved dog at en af bådene er fundet i Polen, men om det var trackeren der var årsagen ved jeg ikke, til gengæld kræver og/eller giver flere selskaber rabat hvis man har en godkendt tracker monteret.

• #5   13. nov 2009 GPS tracker købes billigt på f.eks. www.dba.dk eller www.qxl.dk

Søg på tracker.

Fås ned til ca. 1000 kr.

• #6   13. nov 2009 F.eks. denne til 750 kr. - kan fint monteres i både motor og båd:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63135799

• #7   13. nov 2009 Morten A - det er jo meget godt, men vil de have din motor så skærer de den af, låsebolte eller ej. Flere bådejere har oplevet at få skåret hækken i stykker..... GPS-tracker eller indenbords. Det er de eneste muligheder der er så længe øst-europæerne har frit løb i landet....

• #8   13. nov 2009 Dan A - jeg er skam enig med dig i låse bolte ikke hjælper det store, kan dog være at nogle tyve går videre til nabo båden hvis det er bessværligt. Har også hørt historier om folk der har fået skåret hækken af, tror dog det er sjælendt. De tyve der var på spil i foråret på vallensbæk havn må have haft aftrække eller kopi nøgle til at tage låseboltene med, var selv ned og inspicere 2 både der fik stjålet motoren, her lå bolte og møtrikker på jorden uskadt.

Tror det er vigtigt hvis man har mulighed for det at placere hækken på båden tæt op af fx en mur, et træ, en anden stor båd, da nogle tyve har brugt en trailer til at køre ind under motoren og smide den ned på.

• #9   13. nov 2009 Dan A - som Piraten skriver tager tyven sig ikke af de billige tracker som de fleste bådeejer har købt, da de hurtig løber tør for strøm, mener en god tracker løber op i 6 til 10 kilo.

• #11   14. nov 2009 Hvad fejler de billige og ovenikøbet uden abonnement?

Man får en sms når båden/motoren flyttes fra positionen med kordinater man taster ind på sin pc og kan se hvor den er. Der er 48 timers batteribackup, så mon ikke man kan nå at indhente tyvene på 48 timer eller få alarmeret politiet om hvor de er?

Nej, de er ikke vandtætte, men hvis nogle tyve stjæler en motor/båd og putter den under vand, er de godt nok dumme, for så kan de jo ikke bruge det de lige har stjålet til noget som helst!

Er godt klar over at forsikringsselskaberne har aftaler med div. firmaer som tager sig rigtig højt betalt for deres produkt og derudover skal man som regel også tegne et abonnement som ofte heller ikke er helt billigt, sådan noget mener jeg jo forsikringen burde dække, da det først og fremmest må deres interesse at skaffe en stjålen ting tilbage, så de ikke skal erstatte det!

Helt ærligt kan jeg ikke se hvad denne Trpple Track kan mere end de billige andet end at den er vandtæt og koster 865 kr. i årligt abonnement???

• Palle N
    Palle N Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Svar: 5
    #12   14. nov 2009 Har også gået med tanker om at købe en tracker,jeg gør det nok også, men tyvene er jo nok altid et skridt foran, hvis man søger på gps jammer på nettet dukker der en sværm af firmaer op der sælger diverse udstyr der sætter selv den dyreste tracker ud af spillet, så er lidt i tvivl om det nu er den bedste løsning på tyverisikring.

• Palle N
    Palle N Tilmeldt:
    jan 2008

#13   14. nov 2009 har lige kigget lidt på nogle jammere, flere af dem blokkerer både GPS og GSM signal. så hvordan finder Big brother systemet så positionen på det man har fået stjålet? Hvis man kun har et UHFsignal at spore bliver det vil som at finde en nål i en høstak.

• Palle N
    Palle N Tilmeldt:
    jan 2008

#14   14. nov 2009 jeg ved ikke hvor udbredt jammere er i tyvekredse, men syntes det er vigtigt at vide at lige meget hvor godt man sikrer sine ting,er der altid nogle banditer der kan omgåes de foranstaltninger man har brugt. det vigtigste er nok at man får gjort det så besværligt som muligt for tyvene.

Kommentér på:
Tyveri sikring

Annonce