Bayliner 2152 capri 3,0 1989
5.709 visninger
|
Oprettet:
Bayliner 2152 capri 3,0
Årgang:
1989
Type:
Daycruiser, speedbåd.
Drivkraft
220 HK Volvo Penta V8 5,0 GL Benzin med SX Z-drev.
Volvo konusgear, som går utroligt let mellem frem og bak.
Volvo konusgear, som går utroligt let mellem frem og bak.
Størrelse
21,5 fod = 6,6 meter
Interiør
Ombygget til lille familiebåd. Indrettet med spiseplads til 6 personer, og lille pantry ( ikke varmt vand).
Der er soveplads til 2 voksne og to børn ( 8-10 år).
Der er soveplads til 2 voksne og to børn ( 8-10 år).
Ekstraudstyr
Hydrauliske trimflaps i overstørrelse, VHF-radio, kortplotter, radio med båndsalatafspiller, vandtætte højtalere, fenderholdere, prutta-pottiwc, gaskomfur, hydraulisk powerstyring osv.
Bemærkninger
Bayliner fra 1989. Købt i 1993. Efter mange års sejllads i original stand kraftigt opdateret.
Bunden forstærket for og agter.
Hydrauliske trimflaps.
Nye motorfundamenter udført i azobe.
Ny tværvange i teak.
Originalt sædesystem, ryg mod ryg, erstattet med lille pantry og spiseplads.
Nyt ledningsnet, ny V8 5,0 220 hk Volvomotor incl SX drev, nyt sikringsanlæg, styresystem skiftet til hydraulisk powerstyring, nyt instrumentbord, effektiv motorrumsstøjdæmpet.
Kortplotter og VHF-radio.
Som en campingvogn på vand. Et par rigtig gode sommerferier 2 voksne + 2 børn på 8 & 10 år var intet problem.
Gode sejlegenskaber og fornuftig økonomi ved lav fart (20-40 km/t).
Noget mere tørstig når man sejler sjovt ( 80-85 km/t), men det skal jo til nu og da.
Farven udvendig er blevet offer for den bagende sol, så det bliver næste projekt.
Normalt vil servicering af en V8 motor i denne model være ret vanskelig. Udskiftning af tændrør er en tidskrævende opgave, idet man ikke komme til at se hvad man laver, og dårligt kan få hænderne i nærheden af arbejdsområdet.
Jeg har derfor lavet en effektiv løsning med hurtig- skil-ad indretning af motorrummet, så man på et halvt minut med snaplåse kan komme til hele motoren.
Jeg har læst et der er nogle fysiske regler for hastighed og planing. Normalt hopper en helplanende båd ud af vandet ved 10Kn, altså 18,52 km/timen. Efter at have monteret trimplan i overstørrelse kan jeg holde båden oppe på vandet (med to voksne og to børn) helt ned til 10 km/t. som er 5,4 Kn. Drevet skal trimmes helt tilbage mod båden. Benzinforbruget ved den meget lave hastighed blev målt til ca 10,5 km/ltr. Men man skal have båden op at plane først, og derefter regulere farten ned.
Ideel fart til kanalsejlads.
Bunden forstærket for og agter.
Hydrauliske trimflaps.
Nye motorfundamenter udført i azobe.
Ny tværvange i teak.
Originalt sædesystem, ryg mod ryg, erstattet med lille pantry og spiseplads.
Nyt ledningsnet, ny V8 5,0 220 hk Volvomotor incl SX drev, nyt sikringsanlæg, styresystem skiftet til hydraulisk powerstyring, nyt instrumentbord, effektiv motorrumsstøjdæmpet.
Kortplotter og VHF-radio.
Som en campingvogn på vand. Et par rigtig gode sommerferier 2 voksne + 2 børn på 8 & 10 år var intet problem.
Gode sejlegenskaber og fornuftig økonomi ved lav fart (20-40 km/t).
Noget mere tørstig når man sejler sjovt ( 80-85 km/t), men det skal jo til nu og da.
Farven udvendig er blevet offer for den bagende sol, så det bliver næste projekt.
Normalt vil servicering af en V8 motor i denne model være ret vanskelig. Udskiftning af tændrør er en tidskrævende opgave, idet man ikke komme til at se hvad man laver, og dårligt kan få hænderne i nærheden af arbejdsområdet.
Jeg har derfor lavet en effektiv løsning med hurtig- skil-ad indretning af motorrummet, så man på et halvt minut med snaplåse kan komme til hele motoren.
Jeg har læst et der er nogle fysiske regler for hastighed og planing. Normalt hopper en helplanende båd ud af vandet ved 10Kn, altså 18,52 km/timen. Efter at have monteret trimplan i overstørrelse kan jeg holde båden oppe på vandet (med to voksne og to børn) helt ned til 10 km/t. som er 5,4 Kn. Drevet skal trimmes helt tilbage mod båden. Benzinforbruget ved den meget lave hastighed blev målt til ca 10,5 km/ltr. Men man skal have båden op at plane først, og derefter regulere farten ned.
Ideel fart til kanalsejlads.
Bayliner 2152 capri 3,0
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Både: 6 Emner: 40 Svar: 704
okt 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 19
Tak for svaret.
Jeg har poleret den tidligere, og med et godt resultat, men jeg synes ikke det holder så lang tid. Spørgsmålet er om autolakken er lige så stærk over for fendere og saltvand som gelcoaten ?
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 80
okt 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 19
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 80
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 24 Svar: 137
okt 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 19
Hej Lasse,
2152 og 2155 er samme længde. Forskellen er overbygningen. 2155 er noget højere, og har pantry og 2 dobbeltkøjer under dæk.
2152 capri er en daycruiser med en stor køjeplads i næsen. Ingen pantry, men 6 siddepladser i cockpittet med ryg mod ryg sæder foran og 2 siddepladser agter ved motorrummet.
Mvh
BBB
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 17 Både: 2 Emner: 12 Svar: 122
Fed Bayliner, du har virkelig fået lavet en super indretning.
apr 2010
Følger: 41 Følgere: 63 Både: 9 Emner: 9 Svar: 73
Mvh. Lasse
mar 2013
Følger: 9 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 6 Svar: 189