{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Skyllesystem til indenbordsmotor.

5.946 visninger | Oprettet:

Har lavet et så man kan skylle motoren imens den er slukket, og imens båden er i vandet.

Juel .
| 0 år | Oprettet: 28. feb 2008


Kommentér på:
Skyllesystem til indenbordsmotor.
  •   20. maj 2008 Jeg kunne også lave det med bare et T stykke, men jeg vil gerne have mulighed for at kunne justere tryk og retning i systemet smiley Ingenting er tilfeldigheder her.. smiley
    Det er ikke for sjov at de aftermarked skyllesystemer der er har flere udgreninger til vandet.


  •   20. maj 2008 på mig skal nok lige få et billede ind på fredag eller lørdag.! så kan du se hvor smart det kan laves.. ingen slanger bare 1 ventil og en 90grader bøjning..!

  •   20. maj 2008 Avs ja magnet ventiler !! hvorfor tænkte jeg ikke på det, så kunne man lave et udtag bagpå, og behøvede slet ikke at åbne ned til motoren smiley så kunne man bare lave noget styre elektronik, der åbnede de rigtige ventiler, og som cirkulerede vandet lidt forskelligt rundt smiley

  •   20. maj 2008 ..at se den opfindsomhed herinde, kanon ide med det skylle system, jeg har selv puslet med tanken om et lignende system på min, hvor jeg vil skylle med bådens eget vand, ved hjælp af timer og magnet ventiler.. det skal være nemt!

  •   19. maj 2008 Jeg havde godt luret det, den skal nok komme, den skal bare lige være 100% klar først..

  •   19. maj 2008 Mest for at gasse dig, syntes jo bare den mángler herinde i galleriet??


  •   16. maj 2008 ENN: ja men det er bare for en sikkerheds skyld, og ja det gælder om at huske at sætte hanerne tilbage. Og ja motoren er i super stand, når man tænker på den er fra 93, men den har jo også kun sejlet i tyske kanaler smiley men rust er der altså, lidt i kanterne her og der..

    Anders, ja men det er for at få tryk på nedefra, så man er sikker på en god gennemskyldning, er jo nemt og lave, og så har man en slange på til når båden skal vinterklargøres smiley


  •   16. maj 2008 sidder hvor du har kørt din slange ind på hvor du siger den køre uden om din termostat. det behøves ikke da hvis du skiller dit hus ad. og kigger vil du se at der faktisk er hul igennem kredensen.! så det er lidt unødnigt-!

  •   16. maj 2008 Ja glimrende VVS konstruktion - du kunne nu formentligt undvære den sidste hane der sidder ned mod slangen til drevet - det er yderst begrænset havd der kan løbe igennem impellerpumpen

    Du skal bare huske at stille hanerne rigtigt igen efter skyl - ellers ricikerer du at du ingen køling får gennem motoren

    Fin konstruktion - helt sikkert

    Selv har jeg valgt at køre med 2 kreds køling på min 3,0 - desværre findes ferkvandskøling til 3,0èren kun som 1/2 system (=blok kølet med glycolblanding - men manifold og knæ med søvand)

    Udover dette så sejler jeg kun i det klareste ferskvand på "min" sø i Sverige - så tæring bliver nok ikke noget problem.

    I øvrigt en utrolig velholdt motor at se på - du passer dine ting - jeg har set masser der efter et par år ligner en klump rustent jern udvendigt og indvendigt - men den der er som ny at se på


  •   16. maj 2008 Jeg er selv ved at lave noget der ligner det der.!

  •   16. maj 2008 Nej det er på min 18Fods stingray, det er lidt svært at få sådan en motor ned i min scooter smiley Selv om du da giver mig ideer, sådan en vandscooter med en V6 mpi smiley så skal man sidde på flame resistioren smiley

  •   16. maj 2008 er det så på din scooter du har monteret??
    (spør lige lidt dumt)


Annonce