1.464 visninger
|
Oprettet:
F-2000 og SL-60 (Formula Mercury) {{forumTopicSubject}}
Så er der gode nyheder til alle fans af racerbåde.
30. maj 2009 er der i den skandinaviske racerbåds kalender løb i Horsens havn.
Hvad er F-2000:
http://www.youtube.com/watch?v=urq4CgeOEYk
Kilde:
www.nolimit.se (F-2000 & Formula mercury promotor)
www.svera.org (svenske forbund)
nov 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15
Dit gæt er så godt som mit? Men det er vel ligegyldigt om det koster - det går jo hurtigt!
Jeg ved fra www.nolimit.se at Horsens har lavet en aftale for to år, så det bliver ikke kun en engangsfornøjelse...
Jeg glæder mig sindsygt til at se hvor mange der kommer i F2000 klassen!!!
Har hørt at amerikanerne bygge SL-60 både nu, mon der dukker sådan et par stykker op i Horsens, eller bliver det scandinaver og tyskere?
nov 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15
Havnens Dag
Den 30. maj 2009 afholdes arrangementet Havnens Dag på havneområdet i Horsens. Arrangementet har til formål at give borgerne en oplevelse af havnen som et bynært oplevelsesområde, der i fremtiden naturligt vil danne ramme om borgernes egne fritidsaktiviteter og større og mindre arrangementer.
Omdrejningspunktet for Havnens Dag vil være afvikling af første afdeling af motorbådsracet Scandinavian Formula 2000 Open Powerboat Championship.
Publikum vil ligeledes møde en lang række aktiviteter skabt i samarbejde med byens kulturinstitutioner og foreninger, herunder lokale musiknavne og vandsportsaktiviteter.
Byplanafdelingen, ved stadsarkitekt Poul Houe, er samarbejdspartner på projektet. Der vil således blive udstilling af planerne for udvikling af havneområdet. Alle vandrelaterede foreninger vil blive kontaktet med henblik på afvikling af vandaktiviteter på arrangementsdagen. Der vil være gratis adgang til området.
F-2000 og SL-60 (Formula Mercury)