Ang benlængde {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Jerry beregnet til kort ben. Der sidder dog en motor på med langt ben. Den er så blevet hævet lidt, men sidder stadig 6 cm for lavt.
Båden har svært ved at komme op og plane, men når den så endelig har taget sig sammen går det lystigt derud af med ca 30 knob. Men det er tydeligt at høre at motoren ikke tager max omdrejninger.
Man skal faktisk læne sig helt frem over rattet før den kan komme rigtigt i gang. Det virker mest som om at motoren trækker bagenden af båden ned i vandet, og når den er kommet igang, virker det som om at motoren ikke har kræfter til at komme længere op i omdrejninger pga skruen er for dybt i vandet.
Er jeg helt gal på den, eller lyder dette korrekt.
jun 2008
Følgere: 26 Både: 3 Emner: 18 Svar: 354
Spørgsmåler er så nu om jeg skal forhøje agterspejlet, bygge et nyt beslag til motoren eller prøve at finde en anden motor med korrekt benlængde. Problemet er så bare at kort benede motorer ikke er nemme at finde brugt.
jun 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Både: 1 Emner: 15 Svar: 285
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 6 Svar: 362
jun 2008
Følgere: 26 Både: 3 Emner: 18 Svar: 354
Det må være den rigtige løsning, så ødelægger jeg hverken båd eller motor. Jeg vil tro at den kan tage max omd når den kommer højere op, og så vil den ikke prøve at trække hækken ned mere.
Så må vi se om den kan komme ud af starthullet og komme op på 35 knob i en fart. Og ja, jeg skal nok huske styrthjelm
Ang benlængde