{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Ang benlængde {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Jerry beregnet til kort ben. Der sidder dog en motor på med langt ben. Den er så blevet hævet lidt, men sidder stadig 6 cm for lavt.
Båden har svært ved at komme op og plane, men når den så endelig har taget sig sammen går det lystigt derud af med ca 30 knob. Men det er tydeligt at høre at motoren ikke tager max omdrejninger.
Man skal faktisk læne sig helt frem over rattet før den kan komme rigtigt i gang. Det virker mest som om at motoren trækker bagenden af båden ned i vandet, og når den er kommet igang, virker det som om at motoren ikke har kræfter til at komme længere op i omdrejninger pga skruen er for dybt i vandet.

Er jeg helt gal på den, eller lyder dette korrekt.

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ang benlængde
  • #2   3. aug 2009 Det er en Mercury 18XD

Spørgsmåler er så nu om jeg skal forhøje agterspejlet, bygge et nyt beslag til motoren eller prøve at finde en anden motor med korrekt benlængde. Problemet er så bare at kort benede motorer ikke er nemme at finde brugt.

• #3   4. aug 2009 det er jo en dejlig motor til den lille racer så det ville være synd at ta den af for en mindre, du kunne prøve at montere en hydrofoil, de er ikke så dyre til de små motorer, hydroflien hjælper jo med hurtigere planing men tar "lidt" af topfarten (5-8 kn.)

• #4   4. aug 2009 Et par krydsfiner plader (Ca. 40mm ialt) til at forhøje agterspejlet, som en slags lift burde kunne hlode når motoren ikke er større. Om ikke andet finder du ud af om det er det der er problemet.

• #5   4. aug 2009 Jeg bygger sgu en Jackplate til den.
    Det må være den rigtige løsning, så ødelægger jeg hverken båd eller motor. Jeg vil tro at den kan tage max omd når den kommer højere op, og så vil den ikke prøve at trække hækken ned mere.
    Så må vi se om den kan komme ud af starthullet og komme op på 35 knob i en fart. Og ja, jeg skal nok huske styrthjelm smiley

Kommentér på:
Ang benlængde

Annonce