Kompressionstest {{forumTopicSubject}}
Hej
Kan jeg Kompressionsteste hvor jeg bare sætter en skruemaskine på og så har en kompressionstester siddende i den ene cylinder?
Stemplet opbygger vel bare mere og mere kompression indtil den ikke kan mere ikke.
Grunden til jeg spørg er at jeg har modtaget et powerhead som lovede 150 psi på begge cylinder men jeg kan kun få den op på 80psi med skruemaskine.
Kaburator behøver ikke være monteret vel?
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 39 Både: 5 Emner: 12 Svar: 1.111
En skruemanskine laver næppe samme omdrejninger på svinghjulet , som den rigtige starter på motoren gør.
Jeg har aldrig set nogle lave testen uden karburatoren
Plus karburatoren skal have fuld gas under testen.
Det er med at gøre det rigtig efter bogen, ellers får du vist ikke de rigtige tryk på cylinderne.
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 109 Både: 1 Emner: 53 Svar: 249
Lille Update og tak for dit svar.
Den kom kun op på 80psi med skruemaskine. Derefter tog jeg en snor om flywheel og trak alt hvad jeg kunne 5-6 gange. Her kom den op på 125 psi. Så med elstarter og er frisk batteri kan den nok nå de 150psi.
Alt er udført uden kaburator, udstødning, gear osv. Så det har vist ikke noget at sige om det sidder på eller ej.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 39 Både: 5 Emner: 12 Svar: 1.111
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 109 Både: 1 Emner: 53 Svar: 249
maj 2008
Følgere: 46 Både: 1 Emner: 15 Svar: 2.036
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 39 Både: 5 Emner: 12 Svar: 1.111
Når det er på kold motor.
Det kan jeg huske han snakked om engang.
Hvis at det er en 2t motor.
Ja ikke alt der står på nettet er brugbar
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Jeg har prøvet ( godt nok på mc og bil ) at sprøjte lidt ind i cyl, og bingo.... bedre komp...... det skal lige tilføjes at der er stempel ringe der tætner bedre, ved brug af den metode, men den bruges også mest til hurtigt at teste om det er ventiler eller ved stempler at det driller..
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 39 Både: 5 Emner: 12 Svar: 1.111
Hvis der er flere cylinder, kan man hurtig se hvor fejlen er på en cylinder.
Hvor der er lav komp...
Uden brug af noget sprøjte værk ind i en cylinder.
jun 2004
Følgere: 1 Svar: 59
Glem alt om små perlestensmekanikertricks såsom olie i cylinderne, tørning med skruemaskiner m.m.
En kompressionstest, som bedst udføres på flg. måde:
-Et fuldt opladet start batteri (som passer til motorens ampere-forbrug)
-Motor opvarmet til driftstemperatur
-Kill switch OFF
-Alle tændrør Fjernet
-Tændkabler tilsluttet tændrørstester (eller jordet som en ekstra sikkerhedsforanstaltning)
-Gasspjæld åbnet til max gas (WOT)
-Evt. vand tilføres under tørning af motor (aht. vandpumpe)
Indsæt kompressionsmåler i 1. tændrørsåbning, tørn motoren indtil trykket ikke længere stiger. Foretag aflæsning.
Gentag ovenstående trin for hver cylinder.
Det vigtigste er, at alle cylindre ligger ens, dvs. max udsving i måling på 15% i mellem højest og lavest måling.
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 109 Både: 1 Emner: 53 Svar: 249
Skruemaskine virker ikke, men mange har jo ikke Elstart så det at trække i snoren 3-4 gange virker altså også. Jeg er med på at motoren, når den er driftvarm kan påvirke målingerne lidt.
Det har sq virket fint for mig på de andre motorer jeg har haft.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 39 Både: 5 Emner: 12 Svar: 1.111
Det mest normale er som der bliver nævnt nogle gange , startbatteri og lav kompressionstesten.
Eller træk i din start snor.
Dog bliver den ikke præsis målingen.
Man skal ikke gøre det værre end det er
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 109 Både: 1 Emner: 53 Svar: 249
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 72 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.338
Kompressionstest