2.364 visninger
|
Oprettet:
Volvo Penta {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at købe en båd med en volvo penta 145 a indenbords motor med ferskvands køling og har lidt spørgs mål da jeg altid har sejlet udenbords 2 takt
1. hvad skal man være opmærksom på
2.er der nogle som kender den motor og er den ok
3.er det et væsentligt + den har ferskvandskøling
jan 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 211
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 16 Emner: 11 Svar: 240
Den blev ikke byttet fordi den var kaput, simpelthen fordi jeg ville have nogle flere cylindre.
Anyway, en ting du skal kigge efter er udstødningsmanifolden, den er ikke ferskvandskølet, så vidt jeg ved, så den bliver spist op.
Selve motoren skal nok leve i mange år, Volvo motorer er trods alt ikke det ringeste der er lavet. Og med ferskvandskøling behøver man ikke at bekymre sig om tæring i motorblokken eller topstykket.
Den højere drift temperatur som ferskvandskølede motorer almindeligvis har, betyder bedre økonomi. Men nogen sparegris er motoren ikke. Den drikker en del benz.
Den er med overliggende knastaksel, så der er en tandrem der skal skiftes af og til.
Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om.
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Svar: 4
jeg har en vp aq171m/ferskvandskøl det dur hvis det er passet kig efter rust udevendig tag lågert af køleren kontroler at det er kølervæske hold godt øje med den saltvand der strømmer ind for at køle ferskvands siden,
den skal være tæt og filter skal være rent
selve maskinen er bygget som en kampvogn ike de store detaljer men holdbar
Volvo Penta