suzuki df70 problemer {{forumTopicSubject}}
jeg har en suzuki fd70 fra 2004 4 takt
den kan ikke starte
det startede med at der ingen tænding var på den. det var så et main relæ der var irret. også tænke jeg yes så køre det bare. men nej der kom godt fint god gnist men den startede ikke.e
har så målt alle følerne igemmen uden og finde en fejl. og den kan heller ikke selvom den får en lille snaps.
har så flyttet ledningsnet, styreboks, svindhjul, knastog krumtap sensor, olietryks kontakt, fri gears kontak, og gasspjælds føler og map sensor. over fra en skadet motor jeg har til og stå. for så burte det elektriske da virke. men den starter stadig ikke. og nu er jeg ved og få grønne hår.
nogen der har nogen forslag. ??????
benzin pumpen køre også og der er tryk på benzinen.
har godt nok ingen kontrol boks til den. så i stikket til den har lust 2 ledninger så der kommer tænding på. så sat en ledning på til starteren. det burde vel være nok. i følge ledning diagrammet til en 90hk burde det være nok.
hjælp hjælp
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
Nu har du så gnist og våde tændrør eller hvordan? jeg kender ikke sådan en df70 så godt, men er der ikke noget elektronisk choker på sådan en? for den kan være meget svær og starte uden choker, prøv evt og start den på gas og se om den ikke selv kommer, ellers tror jeg det er et karburator problem du har dig, hvis du er 100% sikker på din gnist er i orden og kommer på det rigtige tidspunkt(kunne du måske have vendt signalet til tændspolerne forkert da nettet er blevet flyttet?)
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 42 Svar: 168
skal lige siges den er købt såen. så kender ikke histroriern bag.
og ja der er god gnist. og der er nye tændrør. og de virker lidt fugtige. har også prøvet med nogen andre.
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 42 Svar: 168
nogen der ved hvor meget tryk der må være i ventildækselet?
synes den puster noget ud krumtapudluftningen
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 42 Svar: 168
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
Har du justeret ventilerne? for hvis de står helt hen i vejret, så kan den være svær og starte, men hvis de står omkring ,25 i indsugning og omkring ,15 i udstødning er det ikke det halve galt.
Har du prøvet med start gas? for det tænder meget nemt, og vil gi en indikation om den ville starte. Hvis den ikke vil starte på start gas, så har du enten en for svag gnist, men det skriver du jo du ikke har, så må det jo være tidspunktet hvor den tænder, så prøv start gas... Og hvis det virker så er det dine dyser der ikke åbner.
Det med et overtryk ved ventildækslet kan skyldes at slangen der kører til filteret er fyldt med en olie/ vandblanding som minder om mayonaise, og det kan stoppe udluftningen, og derved give et overtryk.
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 42 Svar: 168
suzuki df70 problemer