1.993 visninger
|
Oprettet:
3 vs 4 blade på motorsejler {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en langsomtgående motorsejler hvor jeg har lagt en anden motor i og derfor skal have justeret omdrejningerne lidt.
Helt præcist vil jeg gerne bare sænke mine motor omdrejninger med 300.
Fast skrueaksel 6 knob
Jeg skal ikke ændre topfart... Båden kan ikke sejle stærkere uanset. Den går bare lidt for mange omdrejninger ved march...
Jeg har en 17" 3 bladet bronze skrue nu. Stigning ukendt men sikkert standard med 25mm hul.
Hvilke fordele/ulemper har jeg ved at vælge en 4 bladet?
Er det nok at købe en std skrue 2" større i mit tilfælde? Jeg har masser af plads til det.
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.115
Det hele drejer sig om du allerede ligger i den anbefalet omdrejnings intervallet for din motor efter producentens anbefalinger.
Hvad motor har du og hvad er den anbefalet omdrejninger ved fuld fart?
Hvis du allerede ligger inden for den interval vil jeg ikke ændre noget da du vil udgive unødvendigt ekstra belastning på motoren eller akselen . Omvendte kan man også risikere du ikke udnytter din motors hestekræfter hermed bruge mere brandstof.
okt 2016
Følger: 1 Følgere: 35 Emner: 24 Svar: 18
Optræk og topfart er fuldstændigt ligegyldigt på min båd.
Jeg skal bare sænke mine omdrejninger med 300... Min motor er overhovedet ikke belastet. 15hk havde været nok
Jeg skal bare vide hvilken skrue jeg skal bruge for at sænke 300 for at gå samme fart.
Jeg har en 17" 3 bladet nu... Skal jeg have en 4 bladet eller bare en 19" 3 bladet?
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
3 vs 4 blade på motorsejler