{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Oliepumpetryk {{forumTopicSubject}}

Hvordan får man oliepumpe til at pumpe tryk, efter at have været demonteret og dermed fuldstændig tømt for olie?
Har påfyldt olie i bundkarret og en liter igennem trykmålerhullet i blokken
Skal man derudover gøre noget?
Vil undgå at brænde lejer etc. af ved prøveopstart. smiley
mvh. Leif


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Oliepumpetryk
  • #1   14. jun 2009 Det er ikke så meget oilepumpen der tager tid at fylde, det sker faktisk straks du tørner, det er mere vigtigt du fylder dit oilefilter op, eller fylder det så meget du kan, og lad det gerne stå et øjeblik, så oilen trækker ud. den tid motoren er om at fylde filteret kører motoren uden oiletryk, hvis du vil være helt sikker, og rigtig god ved den, skruer du dine tændrør ud, og tørner motoren indtil den har lavet oiletryk, det kan den sagtens, når den kører uden tændrør, tag for en god ordens skyld at afmontere stikkene på strømfordeleren, og tændspolen, mens du kører uden tændrør.. : )

  • #2   14. jun 2009 <b>K V</b>
    Det slider jo lige meget på diverse dele at køre uden olietryk uanset om den kører eller bare tørner.

    <b>Leif K</b>
    Hvis du bare har sørget for at smøre alle delene inden du monterede så de ikke er knastørre og ellers har fyldt olie på så er det såmænd bare at starte den op.


  • #3   14. jun 2009 Kenny a, nej det slider bestemt ikke på alle dele, det er kun knasten der er normalt tryk på hvis du tørner uden tændrør i, der er ingen belastning på pleje, og hovedlejer, jeg er selv mekaniker, og det er en meget brugt metode til at få oiletryk på motoren inden opstart, jeg går ud fra det er en selvfølge at alle sliddele er smurt under samling.

  • #4   15. jun 2009 <b>K V</b>
    Jeg er også selv mekaniker og nu var det også mest knasten jeg tænkte på med hensyn til slid da plejl- og hovedlejer som regel er dem der kommer hurtigst olietryk i jo. Men faktisk vil der stadig være slid på både hoved og plejllejer uden tændrør, dog vil det bare være forsvindende lille smiley


  • #5   15. jun 2009 Slidet vil jo nærmest være teoretisk, men altid en god ide at køre oiletryk på inden opstart, tændrørende piller jeg kun ud for få højere hastighed på starteren og bedre oiletryk. så er der oiletryk fra første opstart og ren røv at trutte i.. ; )

  • #6   15. jun 2009 Tak for gode råd. Nu skal det prøves; men først skal manifold monteres efter at den er planslebet i samlingen med bøjningen, da der kom vand ud af et tændrørshul. smiley

  • #7   18. jun 2009 Så kom motoren igang. men generatorens lejer lamer og varmer meget efter få minutters gang

    Følgende hjalp for at få motoren igang:
    Læse og følge manualen grundig igen
    Akselen for strømfordeler placeres korrekt i forhold til cylinderkompress.
    Kortslutte både cut off switch og de 2 hvide ledninger på strømfordeler
    Men underligt nok skal tændingen ikke stilles efter tændingspistolen??

    Chokeren er elektrisk opvarmet bimetalfjeder, som strammer eller slapper aktuator for chokerspjæld; men jeg har ikke kunnet læse funktionen; kun indstillings og betjeningsmetoder.

    Er der nogen som har lejer på lager til Mando 65A generator for Merc. 3,0 LX 1997, så kan jeg vist selv skifte. En ny koster næsten 2K.

    Men nu kan motoren genmonteres i båden

    Hvordan uploader man et nokia videoklip?

    Video0003.3gp:
    Invalid File


  • #8   18. jun 2009 smider det ind på din pc først og lader den lave det om til noget bg kan bruge

Kommentér på:
Oliepumpetryk

Annonce