{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.020 visninger | Oprettet:

Hvor tilsluttes min omdr. tæller? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg tænkte lidt på om der er nogen som ved om man generalt tilslutter ens omdrejningstæller direkte i motoren til nogen stik der. Eller fra remote-controllen. Jeg har nemli nogen stik som hænger ud af min remote-control.

Min motor er en yamaha 60ft, og har en omdr-tæller fra den gamle motor som jeg gerne vil have kog i. Ved heller ikke lige hvilke ledninger jeg skal bruge i enten controllen eller motoren.

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvor tilsluttes min omdr. tæller?
  • #1   30. maj 2009 Hej Jakob,

Med hensyn til montering af original omdrejningstæller må denne ikke sættes til tændspolen. Du har alt efter årgang 3 eller 4 ledninger ud af remote-kontrollen = 1sort, 1gul, 1grøn og på de nyere 1rød.Den grønne er til omdrejningstæller den giver impulser, gul er + til instrument og sort er - til instrument. Husk der kan være forskel på antal impulser dette stiller du på bagsiden af instrumentet.
    Mvh

• #3   30. maj 2009 Hej Allan,
    Jeg må desværre korrigere dig i din oplysning, impulser til omdrejnings-tæller på Yamaha kommer fra LYSSPOLE under svinghjul og IKKE fra tændspole.
    Den grønne lening er monteret på bagsiden af ensretter/voltregulator,dvs på vekselstrøm-siden.

André

• #5   31. maj 2009 oki. Jeg takker for de fine indlæg.

Kommentér på:
Hvor tilsluttes min omdr. tæller?

Annonce