2.020 visninger
|
Oprettet:
Hvor tilsluttes min omdr. tæller? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg tænkte lidt på om der er nogen som ved om man generalt tilslutter ens omdrejningstæller direkte i motoren til nogen stik der. Eller fra remote-controllen. Jeg har nemli nogen stik som hænger ud af min remote-control.
Min motor er en yamaha 60ft, og har en omdr-tæller fra den gamle motor som jeg gerne vil have kog i. Ved heller ikke lige hvilke ledninger jeg skal bruge i enten controllen eller motoren.
jan 2006
Følger: 51 Følgere: 8 Både: 1 Svar: 233
Med hensyn til montering af original omdrejningstæller må denne ikke sættes til tændspolen. Du har alt efter årgang 3 eller 4 ledninger ud af remote-kontrollen = 1sort, 1gul, 1grøn og på de nyere 1rød.Den grønne er til omdrejningstæller den giver impulser, gul er + til instrument og sort er - til instrument. Husk der kan være forskel på antal impulser dette stiller du på bagsiden af instrumentet.
Mvh
jan 2006
Følger: 51 Følgere: 8 Både: 1 Svar: 233
Jeg må desværre korrigere dig i din oplysning, impulser til omdrejnings-tæller på Yamaha kommer fra LYSSPOLE under svinghjul og IKKE fra tændspole.
Den grønne lening er monteret på bagsiden af ensretter/voltregulator,dvs på vekselstrøm-siden.
André
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 51 Svar: 71
Hvor tilsluttes min omdr. tæller?