{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.095 visninger | Oprettet:

Startproblemer mercruiser 4.3V6 LX {{forumTopicSubject}}

Jeg har flere gang haft svært ved at starte båden.

Motoren er en Mercruiser 4.3V6LX kaburator model.

Der skal prøves en del gange inden den kommer igang. Når den først kører er der ingen problemer, hverken under sejlads eller i tomgang. Den går jævnt uden noget at bemærke.

Det er som om det er endnu værre når motoren er varm.

Der er 6 stk nye tændrør i - og problemet er hverken blevet større eller mindre efter skift af disse.

Er der et specielt trick når sådan en motor startes?

Jeg plejer at sætte den i frigear og pumpe 2 - 3 gange på gassen hvorefter jeg forsøger at starte.

Er den varm, forsøger jeg uden at pumpe.... men ofte skal der en 4 - 5 forsøg til, inden den mere eller mindre frivilligt hopper igang...

Nogle der kan hjælpe mig?!

Mvh Thomas


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Startproblemer mercruiser 4.3V6 LX
  • #1   1. maj 2009 Har du prøvet at give fuld gas UDEN at pumpe når du starter, som man gør hvis den er druknet, jeg havde samme problem med min 3,0, snakkede med en bådmekker, han sagde at de pga det varmen i motorrummet godt kunne stå og flyde lidt over, og ganske rigtigt, min starter første gang nu når jeg gør det, Bare husk at tage gassen af når den starter.. ; ). ellers køb en MPI.. : )

  • #2   1. maj 2009 prøv evt at give den en snaps benzin ned i karburatoren , hvis den så starter med det samme så har du nok et benzin problem (slanger pumpe eller acc pumpe)


  • #3   1. maj 2009 du skal starte den i tomgang når den er varm, og nok også når den er kold da du ellers drukner den,

    JEg har haft samme problem, det løste sig ved at lad hver med at røre gassen når den skulle startes om den var kold eller ej


  • #4   1. maj 2009 tja jeg har samme motor også ferskvandskølet , og den vil alså gerne have et pump eller to også ca halvgas nårf den er varm, så dder er vist ingen unversal løsning på start måde.

  • #5   1. maj 2009 Nej der er mange måder at gøre det på, men en motor der forsøges startes i tomgang suger mere benz med ind end en der prøves startes ved halv gas eller fuld gas.

    Ved tomgang er gasspjældet lukket og der er stort vaakum i karburatoren, og der kommer godt med benz med ind.

    Med gas på er spjældet åbent, og med starter hastighed er lufthastigheden meget lille, og vaakumet er meget lille, og der kommer næsten ingen benz med ind.

    Håber du finder en løsning på dit problem.. : )


  • #6   2. maj 2009 Ja der er mange gode bud!

    Synes bare jeg har prøvet forskellige muligheder, uden det store held smiley

    Men jeg vil prøve jeres forskellige råd, og se om jeg kan finde en måde der virker bedst!

    Er der en der har en "manual" til sådan en motor?!

    Der må jo næsten stå, hvilken fremgangsmåde der er bedst!?

    Jeg har forsøgt at google det, men synes ikke rigtig jeg finder noget!



  • #7   2. maj 2009 Hey Thomas ....det kunne lyde som om du skal stillet din carborator har du skuret på den NEJ VEL...........


  • #8   3. maj 2009 Nej den har jeg ikke skruet på....

    Burde den så ikke også have problemer når den sejler, hvis den står forkert i karburator?!

    Den sejler uden problemer - det er kun når jeg skal starte....



  • #9   3. maj 2009 nej når du giver gas så er det en anden dys " ved godt den kun har en dys " men det hedder sig at der er 3 dyser tomgang.'s gas.. mellemgas.... fuld gas men det er jo lidt svært over en PC'er men kan nok værer du skal have en til at kikke på den

Kommentér på:
Startproblemer mercruiser 4.3V6 LX

Annonce