HJÆLP - NYbegynder - Påhængsmotor, trænger til kærlig hånd {{forumTopicSubject}}
Hej Gutter/Gutinder
Jeg er helt frisk på siden her og i det hele taget i denne verden.
Jeg har for nogle år siden købt en båd og har ikke fået gjort så meget ved det, men nu skulle det være og jeg er derfor blevet mere og mere betaget af den og bare det at sejle.
Der sad en gammel 40HK 2Takt Mariner motor på, jeg tvivler stærkt på at tidligere ejer har plejet den, som sådan en gammel dame skal plejes!
MEN hvad skal jeg kigge efter og udbedre? - og er det noget man som selv skal rode med eller få fag folk til?
Problemet er egentlig også at jeg ikke kender så meget til motoren, jeg har forgæves forsøgt at finde informationer på den, som kan lede til nogle flere detaljer omkring alder og reservedele osv.
hvis i kender denne motortype og evt. selv har gode erfaringer med vedligeholdelse af den slags tager jeg imod alle råd med kys hånd
På forhånd tak
aug 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 6
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
aug 2017
Min plan var egentlig at skifte olie, impeller og termostat. ville det ikke være et godt sted at starte?
Har i nogen idé om hvilken årgang det er? Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal skaffe reservedele fra og hvilke reservedele jeg skal købe
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Skriv evt motor nummer herinde, så er jeg sikker på der er en der kan fortælle dig årgang og evt model... eller lige sende et link til hvor du kan finde ud af det.
Når du har fundet din motor, så prøv at finde en rep håndbog til den... de er guld værd
( altså HVIS der er en til din motor..... )
God fornøjelse...
aug 2017
Jeg syntes ikke at kunne finde så mange informationer på den hvis jeg skal være ærlig. Det her er det her er det eneste der står på den
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
http://www.marinshopen.se/motorguiden/faststall-motornummer/mariner
Her kan du se ca hvor..... hvis det mangler .... av så kan det blive svært helt præcist at give dato/år, så må du håbe der er nogle andre der har/ved hvad og hvornår
jul 2015
Følger: 14 Følgere: 13 Både: 1 Emner: 7 Svar: 19
aug 2017
Hvis der var noget galt med komprimeringen burde jeg have mærket det tydeligt tror du ikke?
jul 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 13 Svar: 141
Tit kan reservedele findes billigt på youtube, har du modellen og serienummeret, står tit i beskrivelsen lige præcist hvilke modeller og serienumre delene passer til.
jan 2006
Følger: 51 Følgere: 8 Både: 1 Svar: 233
Som jeg ser det efter billedet er det en Yamaha 40 Hk fra start firserne. Motoren blev lavet til at køre på petroleum og benzin.
Læg et billed ind hvor man kan se hele karburatoren.
aug 2017
HJÆLP - NYbegynder - Påhængsmotor, trænger til kærlig hånd