{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.090 visninger | Oprettet:

Hjælp til tydning af propel størrelser {{forumTopicSubject}}

Er der lige en der kan hjælpe mig med dette.

Jeg har en Nimbus 3003 med en Tamd41B 200HK. den kan gå omkring 19-21 knob afhængig af last mm. og tager 3950rpm. på skruen står der (3 88 115 LH B7 Volvo-P) i instruktionsbogen står der max rpm 3800.

Min kammerat har en Nimbus 31 Ultima som er næsten identisk den er dog omkring 10 cm længere i vandlinien og det ligner det er bagenden der er forlænget i forhold til min 3003 så propel kommer længere ind under båden Den har samme maskine men går omkring 21-24 knob og tager kun de 3800rpm på skruen står (12 90 LH B7 Otman Volvo-P)

Hvem kan sige hvad forskellen på de 2 propeller er. Jeg overvejer at få den sendt ind og vredet en tomme i stigning, men ville gerne lige høre om jeres erfaringer og viden ????? begge propeller er iøvrigt 46,5cm i diameter. og 4 bladet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til tydning af propel størrelser
  • #1   4. feb 2009 Nej jeg har ikke haft den taget af, de tal der er opgivet står i mellem bladene. Må lige se om den kan komme af uden aftrækker, den jeg har selv kan ikke være der for roret, ellers må jeg lige låne eller lave en for propellen skal nok af under alle omstændigheder.

• #2   5. feb 2009 Er du sikker på at der ikke står nogle tal på propeller helt inde ved navet. Der hvor møtrikken der holder propeller. Sidder der en stor skive, til møtrikken, er det muligt at skiven dækker for tallene.
    På de fleste propeller sidde tallene skrevet i en cirkel rundt om hullet.

• #3   6. feb 2009 Du skal forresten have en propel med større stigning. motoren må ikke gå over max omd. i fuld gas. helst på tallet eller 100 omdr. under med for lille stigning kommer du også langsommere frem. jeg husker ikke hvor meget, men det er 1 grad op i stigning som giver enten 100 ell 200 omdr. mindre.

Kommentér på:
Hjælp til tydning af propel størrelser

Annonce