{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

problem med hjullejer {{forumTopicSubject}}

Hey Jungs!!

Vi er nogen Kammerater som har en Mopa Patrol . og der høre jo en trailer til. men når vi sætter båden i vandet så kommer hele akselen og hjulene på traileren jo somregl ned i saltvandet og så kan i selv gætte hvad der sker! - er der nogen af jer som skulle have erfaring med nogen lejer som skulle kunne holde til dette? - så lad endelig høre fra jer..
Vi er efterhånden træt af at skifte lejer hvert år..

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  problem med hjullejer
  • #1   12. nov 2008 kan i ikke udngå at køre lejerne under vand... ?

• #2   12. nov 2008 Da jeg i sin tid havde en Mopa, som jo ikke vejer ret meget, kørte jeg da kun traileren i til kanten af dækket.
    Har du ikke ruller på traileren ?
    I dag hvor min båd vejer langt mere kører jeg godt nok hele molivitten ud i vandet og skifter så lejer hvert år.
    Hvis din trailer er uden bremser, så tager det max ½ time at skifte lejer i begge sider og koster vel max. 200 kr.

• #3   12. nov 2008 Køre min trailer i vandet til hjulet er halv dækket.

lejerne holder (min egen erfaring) ca 3 år. +

Som forrige indlæg skriver. ca en 200kr for udskift.
    ( vigtigt at lejer + nav kapsel får rigeligt med fedt )
    nemt at gøre det selv.

smiley

• #4   14. nov 2008 meget vigtigt når man skifter lejer, simmerringen er en meget dårlig ide at genbruge også selvom den ser fin ud, den koster ikke ret meget, den holder tæt omkring leje og aksel. den lille kapsen på narvet foran skal også være helt tæt, er den lidt rusten inden i så skift den ud, koster heller ikke rigtig noget, husk rigeligt med fedt inden i kapslen også. kan man nøjes med kun at køre i vandet så bremseskålen ikke kommer i baljen så holder dine lejer længere end 1 år

Kommentér på:
problem med hjullejer

Annonce