{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svinghjul
  • #1   25. maj 2017 større aftrækker..spænd godt op ..derefter slår du på siden af aftrækkeren til det hopper af...pas på den kan springe højt

• #2   25. maj 2017 Tricket ligger i at sætte aftrækkeren på igen og spænde den op, brug evt. en lidt mere voksen aftrækker der vil noget.
    Gi den så et ordenligt gok med en hammer oven på svinghulet lige ved siden af akslen og det vil så slå svinghulet løs.
    For ikke at smadre det hele brug f.eks. et stykke solidt træ at slå på til at starte med.

Hvis det ikke er nok kan man prøve at varme det hele op med en gasbrænder og evt. prøve med hammeren igen, hvor man så hamre via en metal forlænger som f.eks. noget fra et topnøglesæt ( se billede )
    Husk handsker, briller osv. da svinghjulet godt kan hoppe af med stor kraft.
    Normalt giver det et ordenligt drøn hvis det sidder meget fast.

Prøv evt. også at gi det noget rust løsner og lad det stå natten over.

Ved ikke om der er andre tricks men jeg har løsnet mange svinghjul på denne måde, har dog aldrig anvendt gasbrænder.

profilbillede
  • #4   26. maj 2017 der er vist ikke andet for ind jeg må prøve igen. og evt få fat i en bedre aftrækker. 😠😠
    må prøve med en 3 armet aftrækker.
    skulle helt gerne ha det af i brugbar stand igen. smiley
    kan desværre ikke bruge en centeraftrækker for der er ikke gevind i svinghjulet.

• #5   26. maj 2017 det lykkedes at få det af med en 3 armet aftrækker 😀😀

men nu kan jeg selv ikke længere finde det sted hvor jeg fandt kmdet korrekt moment det skal spændes med igen. men der har et godt bud.

• #6   26. maj 2017 Super smiley
    Måske kan man finde noget info om moment et sted eller hos f.eks. en forhandler.
    Men ellers tror jeg bare det skal spændes rimeligt godt til uden at vold spænde, jeg har aldrig spændt et svinghjul med moment.

• #7   27. maj 2017 mener det er omkring 140nm men er ikke helt sikker

• #8   28. maj 2017 takker for hjælpen. fandt også et par steder hvor de ca 140 nm blev omtalt. så det blev det spændt med smiley

Kommentér på:
svinghjul

Annonce