{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.700 visninger | Oprettet:

Rasmus K
Rasmus K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18

Vedr. 50hk Honda motor {{forumTopicSubject}}

Ja jeg står så i den "situation" at min far har foræret mig sin båd. ( grund at der har været indbrud på den og han ikke gider bruge tid på det ( og er for gammel hehe))

Nårh men der sidder altså en Honda 50hk motor fra 1998.

Problemet er bare at tyvene har klippet alle ledningerne fra båden og ind til motoren ( der sidder et grønt sitk hvor de har klippet så ledningerne i motoren er sådanset intakte ) og de har rippet alle tingene smiley

Og nu ved jeg ikke hvordan jeg kan få kortsluttet motoren så der kommer gnist og den kan starte.. er der nogle der ved hvordan eller har et diagram over det?

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vedr. 50hk Honda motor
  • #1   6. aug 2005 Er de løbet med ledningsnettet eller hvad?
    Hvis ikke kan du vel splejse ledningerne sammen igen.
    Hvis ikke, så køb et nyt ledningsnet. Hvis motoren er fra '98 tror jeg ikke den sådan lige er til at kortslutte.

• #2   6. aug 2005 ja køb et nyt lednings net.. det er ikke vildt dyrt og det burde være ret nemt at finde.. giv mig fulde navn på motoren så skal jeg se om jeg kan finde et hvsi det er..

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    aug 2005

#3   7. aug 2005 Ja men jeg tænkte på.. der sidder jo bare en masse ledninger som har gået op til "kontrolpanelet".. kan jeg ikke bare sætte nogle af dem sammen så den tror der er et ledningsnet ?

• #4   7. aug 2005 Kender ik honda's wireing diagram, men tror det ikke...
    Tror den er elektronisk styret fra gas/gearboksen.
    Men er tyvene løbet med gas/gearboksen eller hvad?

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    aug 2005

#5   7. aug 2005 Ja.. motoren var sikret godt nok.. men de er løbet med gas og gearboksen..

altså.. jeg har kortsluttet starteren så starter motoren køre.. kan bare ikke få gnist på tændrørene

• #6   7. aug 2005 Jeg ville købe en ny hvis jeg var dig... Tror ikke du kan få et godt resultat ud af at kortslutte den... I værste fald ødelægger du motoren hvis du ikke er sikker på hvad du laver...
    Kontakt en Honda Marine forhandler, og find ud af hvad det koster, evt et brugt et...

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    aug 2005

#7   7. aug 2005 Ja mads B, det tror jeg også jeg vil gøre.. hehe det er bare ikke altid man lige har penge nok til at lave den bedste løsning smiley

• #8   7. aug 2005 Har du navnet på motoren?
    Er det en af de her?
    BF50AW LHTA OUTBOARD ENGINE, JPN, VIN# BAZL-2000001
    BF50AW LRA OUTBOARD ENGINE, JPN, VIN# BAZL-2000001
    BF50AW LRTA OUTBOARD ENGINE, JPN, VIN# BAZL-2000001
    BF50AW SRJA OUTBOARD ENGINE, JPN, VIN# BAZJ-2000001
    BF50AW XRTA OUTBOARD ENGINE, JPN, VIN# BAZU-2000001

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    aug 2005

#9   7. aug 2005 Hmm kan lige prøve at finde ud af navnet.. det eneste jeg kan huske lige nu er at der står racing udenpå

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    aug 2005

#10   7. aug 2005 Hmm der sidder et lille skilt på den hvor der bare står BF50..

anyways.. jeg fik den kortsluttet idag hehe.. lå i nat og tænkte over hvad jeg manglede for at den ville starte..

man er vel ikke elektrikerlærling for ingenting vel ? smiley

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    aug 2005

#11   8. aug 2005 Spi D.

Ja der findes regler og metoder. og motoren virker skam også nu. og nej jeg har ikke bare lavet gør-det-selv juks.

min far har desværre smidt ledningsdiagrammet ud derfor..

og det med gas gear boks.. det er ikke altid man har penge til at lave den rigtige løsning..

• #12   8. aug 2005 Hvordan vil du sejle den uden gas/gear boks?
    Hvordan får du den i gear og giver den gas?
    Der er det da et must med gearbox, er det ik?

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    aug 2005

#13   8. aug 2005 Mads B.. tja ka nogle triks med en skruetrækker og en skævbider.. og har nogle matrialer som jeg kan bruge til at lave et gashåndtag.. og så bare rive den i gear og så give gass

• #14   8. aug 2005 Hvis jeg var dig ville jeg få fat i et nyt harness og en ny gas/gear box. Både af hensyn til motorens levetid, og den værdi den evt repræsentere hvis den skal sælges...
    Der er mange tusind kroner at hente på det.

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    aug 2005

#15   9. aug 2005 Spi D, også heldigt at når jeg er på arbejde bruger jeg kun de rigtige matrialer.

Mads B + Spi D, jeg spare skam op til det

Kommentér på:
Vedr. 50hk Honda motor

Annonce