{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Justering af speedlog / tryglog {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er lidt lost omkring min tryglog.

når jeg sejler for fuld gas, viser følgene indtrumenter.:

1. Tryg log = 25 knob
2. Møllelog fra ekkolod = 50 knob
3. Gps = 42 knob

Jeg holder mig til Gpsén resultater..og mener at mølle-loggen viser korrekt osse, da det er gennem vand.

Men ville alligevel gerne indstille / justere tryk loggen..
Den er helt ny, og jeg forventede at den var som den skulle være...Kan den overhovet indstille giveren eller loggen, eller er den defekt ???

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Justering af speedlog / tryglog
  • #1   30. aug 2008 Det må næsten være længden på slangen der skal justeres?

• #2   31. aug 2008 Laase D..

ikke forstået....skal slangen så være kortere eller længere.

den er helt ny, og slangen der var med 2x bådens længde, så jeg klippede den til så den passede.

i min viden, stigere tryk hurtigere i en kortere slange end i en længere slange, da volumen er mindre.
    så hvis slanges længde er årsag, burde loggen vise formeget ikke for lidt !!!!

• #3   31. aug 2008 Uha, det var bare et forsigtigt gæt.

*i min viden, stigere tryk hurtigere i en kortere slange end i en længere slange, da volumen er mindre.*

Det er vist også rigtigt.

Du har self tjekket a der ikke er et knæk eller en utæthed på slangen.

• #4   31. aug 2008 yes, ingen blokeringer, knæk eller utætheder...
    tror enten det er giveren der er defekt, eller osse er det uret der er defekt eller skal justeres, hvis den kan, den må jo virke som et baumeter, og de kan fin justeres.
    ved bare ikke hvordan...men ellers må jeg bare forsøge mig frem,,den virker jo alligevel ikke korrekt.

• #5   2. sep 2008 tror sq ikke den kan justeres... men tryk log plejer da og have en ok precision ved høje hastigheder...

• #6   2. sep 2008 Åbenbart ikke, den vider kun ca. det halve..25 knob,,,ved 42 knob via. gps.

• #7   2. sep 2008 Er giveren monteret lang nok nede.

• #8   27. dec 2008 Har haft flere både med tryklog, ingen af dem fungerede ved høje hastigheder. Ved lav hastihed er de som møllehjulet afhængig af strømhastiheden i overfladevandet. Så der er nok kun gps'en der dur, hvis man vil se hastiheden over havbunden.

Kommentér på:
Justering af speedlog / tryglog

Annonce