Revne i glasfiberoverflade - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens
Jeg opdagede forleden, at jeg har denne revne i glasfiberoverfladen på siden af min båd.
Nogen der har et bud på, hvordan jeg lapper det?
på forhånd tak!
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
http://www.seniorcamping.dk/Artikler/glasfiber-skader/skader.html
God lyst
apr 2014
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 9 Svar: 40
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 72 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.338
apr 2014
dec 2007
Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
apr 2014
Nogen der har en forslag til dosering af gelcoat og 2% hærder? Jeg skal vil bruge 5-8 gelcoat til at fylde hullet. Er det så bare 2 dråber hærder?
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
49 gr spartel og 1gr hærder.
Men til den lille mængde du skal bruge er du nok nød til at gøre det lidt på slump.
Hvis du har en bagevægt med 1 gram indeling, kunne du jo i et par glas stå og øve dig med noget vand altså eks måle 100 gr vand i det ene og så 2 gr i det anden. så kan du sammenligne, og få fornemmelsen af blandingsforholdet. Pas på med at komme for meget i, da det så kan hærde for hurtigt. Og jeg mener at du skal over 16 grader og helst på 20 grader før det hærder. Så hvis det er udendørs skal du sørgefor at have en varme blæser med. Men pas på med for meget varme da det kan ødelægge gelcoten.
OG du skal lade det sidde indtil det er helt gennem hærdet før du piller. lad evt. den rest du har tilbage ligge i nærheden så du kan bruge det til at vurdere om det er hærdet. Og hvis tempereaturen er lidt lav og du syntes at det ikke hærder, så giv det længere tid for det skal nok hærde bare langsomt. MEn lidt varme ca 20gr til at starte processen er godt.
Prøv evt. bare at spartle en prøve på et stykke pap, for at få fornemmelsen inden du går igang med båden.
https://www.youtube.com/watch?v=SeJWu_N68Bs
Youtube til inspiration.
Vh Thomas
apr 2014
Forresten mener jeg at der stod optimalt imellem 8-12 grader. Men tager bare en pistol med
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
god arbejdslyst.
apr 2014
Revne i glasfiberoverflade - hvad gør jeg?