Powertrim, hvad kan der være galt? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en Mercury 75 HK fra 1990. Den har et lille problem med powertrim som jeg er lidt i tvivl om hvad kan være. Problem opstår når den skal hæve motoren. Aldrig når den skal sænke. Problemet er at jeg kan trykke mellem 1 til 6 gange før den kører. Første troede jeg at det bare kunne være et dårlig forbindelse oppe ved trimknappen på remoten, men efter at have undersøgt det lidt nærmere så kan jeg høre at relæet klikker hver eneste gang jeg trykker også selvom trimmet så ikke starter. Jeg har købt nyt relæ for en sikkerhedsskyld, men samme resultat. Jeg har for sjov prøvet at bytte om på op/ned relæ, men stadig er det kun op der driller. Hvis relæet klikker hver eneste gang jeg trykker så er der vel ikke dårlig forbindelse ved knappen vel? Hvad kan det så være?
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Både: 2 Emner: 12 Svar: 610
rens alle stik og sko, tjek forbindelsen mellem kobberet og skoene.
hvis det ikke virker, så gå vidre til powertrimmet..
nået kunne godt tyde på at trimmet ikke kan belastes
( og belastningen er størst, når motor skal op ),,,
så det kan være dårligt fremløb, snavs i hydralik olien, eller bare udtjent olie " hvornår er det sidst skiftet ? "
Pumpen kan være utæt eller itu..
jeg er nok bange for at der er trim-pumpen
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 37 Svar: 173
Nå jeg har klikket et par gange så kører den fint og uden problemer, så det er vel ikke selve pumpen der er i stykker?
Faktisk nu du siger det, så får jeg lidt dårlig samvittighed. Jeg købte båd og motor for 2 år siden og har aldrig skiftet det olie til trimmet. Den har gjort på denne måde fra start af.
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 6 Svar: 362
Prøv at bytte rundt på relæerne og se om problemet bliver flyttet med. Mine klikkede også men virkede ikke.
Evt. bank lidt på dem med håndtaget på en skruetrækker mens du trimmer.
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
mar 2007
Jeg har købt nyt relæ for en sikkerhedsskyld, men samme resultat. Jeg har for sjov prøvet at bytte om på op/ned relæ, men stadig er det kun op der driller
Så har prøvet at skifte og endda købt nye, men samme resultat. Så det må næsten være forbindelsen siger I ? Så vil jeg tro det er i knappen i håndtaget...
Ked af at jeg ikke har skrevet tilbage før nu, men der har ikke være nye hændelser de sidste par gange jeg har været herinde...underligt!
mar 2007
feb 2006
feb 2006
jul 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 34
mar 2007
Igår prøvede jeg sammen med at teste lidt. Nogle gange når den er igang med at køre op, kan den godt stoppe selvom knappen holdes inde. Makkeren kunne høre at relæet klikkede når den stopper, altså relæet slår fra, selvom jeg stadig holdt knappen inde. Så vi konkluderede at det måtte være ved knappen/kontakten at der var et problem. Skal prøve at skille det ad senere idag og se,
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 15
Powertrim, hvad kan der være galt?