1.290 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til propel&skrue? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en propel som er blevet svejset da der var flækket noget af. Men er ret sikker på den ikke er i ligevægt/afballanceret længere. Det drejer sig om en org. skrue til en 90 hk Mercury. Kan det betale sig at få den ordnet/slebet (pris?) og hvilke konsekvenser har det at sejle med en skrue ude af ballance?
Takker
- Michael
okt 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 18 Svar: 92
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
tror ikke det kan svare sig at reparere på en standard alupropel.
jeg har evt en laser 2 rustfri skrue der passer på til salg i markedet....den er godt nok 20" stigning
okt 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 18 Svar: 92
Syntes bare propeller er lidt (meget) dyre.
Hvor meget forskel er der på org. alu til rustfri?
Båden skal bruges til at sejle lidt rundt i og lidt vandsport.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 9 Både: 2 Emner: 7 Svar: 472
Tænk på hvor mange vibrationer der er i gearkassen hvis man kan mærke vibrationerne i båden. Det er stærke sager det der
Stor forskel mellem alu og rustfri.
fordele rustfri
Bedre greb
forbedret acceleration
forbedre topfart
fordele alu
billigere i indkøb
OG slevfølgelig har jeg da lige præcis en 18" rustfri som ville pas direkte over på din
okt 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 18 Svar: 92
Lars T, syntes bare det er mange penge og man kan jo blive helt bekymret for at få stjålet ens propel når båden ligger i havnen, hehe..
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 9 Både: 2 Emner: 7 Svar: 472
Det kan dog løses med en løsebolt..
Men prøv en rustfri en dag., helst samme dag hvor du også har sjelet med din alu, og du vil kunne mærke forskellen med det samme.. lidt lige som lavprofilsdæk til biler
Hjælp til propel&skrue?