{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

VP D4-260 tikker {{forumTopicSubject}}

Hej Jungs, nogen der kan svare mig på om jeg står over for en større rep ?
Min motor er pludselig begyndt at tikke fra hvad jeg formoder er en ventil (dog ikke sikker). Det forsvinder når motoren er driftsvarm og kan ikke mærkes på hverken ydelse eller gang.
Der er fint med olietryk og olien ser stadig frisk ud.

Motoren er fra 2010 og har gået 350 timer.

Mvh
Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VP D4-260 tikker
  • #1   4. sep 2016 Skidt / snavs/ sod ,kommet i den ene hydrauliske ventilløfter!
    Få motoren driftsvarm og tilsæt motorflush ,skift olie og filter.
    Om det ikke fungerer ,plejer jeg at blande omkring half and half , billig motorolie og diesel og køre motoren i omkring 15-30 minutter så skifte motorolie og filter.
    Plejer som regel at fungere!
    Vh.Jóhann

• #2   4. sep 2016 Som johann skriver... motorflush.
    Men den med halv diesel og halv olie smiley den ville jeg nok ikke prøve, har godt nok selv prøvet at få løsnet stempler ved at fylde cyl op med ren diesel og lade den stå i nogle uger smiley .... og til min store overraskelse ! ! det virkede sgu ! smiley efter ca 3 1/2 uge tog jeg en topnøgle på svinghjulet ( alm størrelse ) trode jeg skulle bruge kræfter, men næææ ... den drejede rigtig fint rundt og sendte diesel ud af alle tændrørs huller.... sååå diesel har en løsende / rensende effekt, men at bruge det i selve motor og lade den køre... ja det vil jeg nok ikke smiley
    Men man kan heldigvis altid blive kloger, så hvis andre har prøvet og det virker, ja så er det jo et fedt tip...
    Jeg ville prøve Bell ad motorrens, de har et bredt sortiment til alt i både tilsætning og additiver, har med held prøvet deres ting i bil, mc og båden smiley
    Det har lige taget en del dysse støj i bilen og fået den til at spinde som en lille mis.
    Måske der er noget skidt i en olie kanal der blokker for en tyk kold olie, men lader en tynder varm olie flyde ( det kunne tyde på det ) for hvis det var omvendt at den ikke tikker ved kold motor men ved varm, ja så var det nok mere slid og der med en større tolerance omkring en løfter...
    Men vend gerne tilbage med hvad du prøver og hvad der virkede ( eller ikke virkede ).. smiley

• #3   4. sep 2016 Ok. Mange tak for vejledning. Jeg får renset og skiftet olie i næste uge og giver en melding.

Rasmus

• #4   4. sep 2016 I en gammel dieselmotor , kan det have sin ret ,at prøve med dieselolie , men ikke i sådan en ny en .

• #5   4. sep 2016 Metoden med diesel og olie blandningen er sku ikke ny!!
    Jeg arbejder so automekniker/Tekniker og bruger ofte diesel og olie metoden til at skylle sod/ skidt ud af motorer! Jo nyere teknik jo mere soder olie til! EGR , partikelfilter ect. Og Har aldrig haft problemer med det!
    Men pås på med Motorflush, det er noget stærkt stads! Ved nogle har "smeltet" pakdåser og flydende pakninger når de har brugt det, men ved ikke om de måske har overdoseret.. 😇
    Bruger kun billig tyk olie , da det alligevel smides væk bagefter.
    Har altid skyllet mine "nye" brugt biler med blandningen.
    Kommer så ny olie og filter ,og gør næste olieskift efter 1000km. Og kan love for at der sidder gammelt lort i filteret bagefter.

• #6   4. sep 2016 hvem siger metoden er ny ?

• #8   4. sep 2016 Unskyld formuleringen (Metoden med diesel og olie blandningen er sku ikke ny!!).
    Mente bare, at det er en metode, som har været brugt i mange år i bil og maskin branchen. Men først forsøg med motorflush.
    Men vil fraråde at putte 2takts olie i diesel.
    Så heller købe bell add eller et lignende diesel additive med smørende egenskaber!

• #10   4. sep 2016 Preben , hvad er det for noget diesel ,du mener er noget skrammel ? bruger du ikke off-road diesel ? og er det ikke magen til det der altid har været ?

Kommentér på:
VP D4-260 tikker

Annonce