2.184 visninger
|
Oprettet:
lås for bakgear mercury. {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg har en ældre mercury 35 hk påhængsmotor fra 1986.
Problemet er at når den sættes i bakgear låser motoren ikke, så motoren vipper op og ud af vandet.
Jeg har en 40 hk. Magen til, som har samme problem, er der nogle af jer der ved hvad der kan være skyld i dette?
Og evt. Hvordan problemet kan løses?
På forhånd tak (:
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 800
Tag et grundigt kig på motoren, mens du få en til vippe lidt med den, så opdager du hurtigt hvad jeg mener...
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 4 Svar: 19
Tak for det hurtige svar.
Jeg kan godt se hvad du mener, og krogene/den aksel der går fra benet og skal skubbe krogene nnedad, bevæger sig kun ganske lidt når den sættes i bakgear.
Er der en måde dette kan justeres,?
maj 2012
https://www.youtube.com/watch?v=J0iWc8Jrm_o
maj 2012
Der sidder en udløser, et eller andet sted på benet..
Grunden til at det normalt kun griber og låser, når man sætter i bak-gear, er fordi, at drevet skal kunne vippe op, hvis man rammer noget i vandet, så benet ikke tager skade...
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 34 Svar: 855
Oplever tit det er fordi det går meget trægt at det ikke låser
jan 2014
Jeg kan dog ikke låse det manuelt da det er fjederpåvirket den modsatte vej, så når jeg trykker låsen ned over akslen, fjedre de blot tilbage igen når jeg slipper. Har fået en mistanke om at den aksel der går fra benet og op og skubber til krogene når den sættes i bakgear, er knækket eller gået løs for den kan bare flyttes rundt nede i benet og virker ikke til at hænge fast i noget, så jeg er gået i krig med at få afmonteret den nederste del af benet, så kan det være at det er til at se sig ud af. Og så kan jeg jo lige få skiftet impeller samtidig.
Hej Christian, tak for svaret.
Det køre nu ganske fint, jeg kan skubbe krogene op og ned med en finger, uden det store besvær (:
maj 2012
Og du bor så langt væk fra mig, at jeg desværre ikke kan påtage mig at kigge forbi og hjælpe dig med problemet...
jan 2014
Da benet blev adskilt kunne man nemt se sig ud af systemet.
Der sidder en lille ''spindel'' på skifterakslen som skubber palen til krogene opad når den sættes i bakgear, det ser ud som om at man på et eller andet tidspunkt har fået flyttet spindlen et par tænder hvilket resulterede i at palen ikke blev skubbet op. Jeg vedhæfter lige et par billeder hvis andre skulle rende ind i det samme problem.
Tak for svarene, Brumme og Christian.
Det er rart at folk gider tage sig tid til at hjælpe andre 👍
jan 2014
jan 2014
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 34 Svar: 855
Skal du bruge reservedele en dag så sig til
jan 2014
Jeg kunne dog godt bruge en elstarter hvis det er noget du ligger inde med? (: