Spørgsmål ang. Jet-ski {{forumTopicSubject}}
Hey Jeg er helt ny indefor sejlsport og har ikk vildt meget forstand på at benytte en jet ski, motor ved jeg dog lidt mere om (bil/knallert/mototcykel viden) så jeg håber at i kan hjælpe mig lidt..
Det handler om at jeg lige har fået mig en Kawa 650sx med dobbelt mikuni kaburator og k&n osv. i noget byttehandel årgang kender jeg ikk, jeg fik afvide at den ikk kunne sejle mere end få minutter ad gangen pga den blev for varm. jeg fik det skildt ad og konstaterede at det var en tilstoppet vandkanal (der hvor den leder det ud i udstødningen) så slæbte jeg den ud i nærmeste grus/sandegrav for at prøve den.
"Endelig til sagen":
1. Den lyder ikke som om den kan "ringe" ordentlig ud, jeg har tapet luftfilteret godt ind da det virkede som om at den ikk rigtig kunne lave vacuum nok til at suge benzin ind og det hjalp da også, men den kan stadig ikk tage alle de omdrejninger som jeg tror den godt kan. er det bar en justeringssag på kaburatorne?
2. Jeg har endnu ikke balance til at stå op på den ret langt ad gangen, så jeg sad på knæerne det meste af tiden. Men selvom vandet var blankt begynder den at hoppe meget som om der var bølger. Skyldes det at jeg lægger vægten for meget bag over? eller "igen" fordi den ikk yder det maximale. . den sejlede kanon med halv gas.
3. Hvad er den lille shoker ligendene "knap" som sidder på udstødningsmanifolden?
4. Hvor meget effekt giver de to kaburatore i forhold til en. Jeg kunne måske godt have interesse i at bytte med en orginal kaburator m. luftfilter.
Håber at nogle kan hjælpe mig. På forhånd tak!.
dec 2007
Følger: 130 Følgere: 127 Både: 1 Emner: 13 Svar: 253
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 22
2. Det vil jeg prøve på lørdag så
3. Oki. jeg har godt nok sat over i værkstedet og spekuleret i længe over hvad den var til hehe.
4. Oki. spørger også om det med indstillingsmulighederne fordi jeg aldrig rigtig har rodet med kaburatore "uden bundkar" . det er derfor at hvis nogle ville bytte ville det måske være en fordel for mig da jeg sikkert ikke har brug for alle de kræfter.
5. Tusind tak for nogle gode svar. .
Med hensyn til billeder så vil jeg gerne lige vente lidt endnu da jeg er lidt flov over motorrummets hygiejne x) har slet ikk hatf tid til at gøre det rent.. men det kommer helt sikkert inden for få dage.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 22
Tak fordi du "skære det lidt ud i pap", jeg kender jo ikk alle de fine ord (de tekniske ord)
dec 2007
Følger: 130 Følgere: 127 Både: 1 Emner: 13 Svar: 253
dec 2007
Følger: 130 Følgere: 127 Både: 1 Emner: 13 Svar: 253
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 22
Skal den plade bare skrues direkte op i skroget?
Kan de findes brugt? eller findes der nogle mål/guide på dem så jeg selv kan lave en
Ja ja nu er det jo mørkt ;D det må blive i morgen. hehe
Endnu engang tak for alle de gode råd..
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 22
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 22
Indtil nu har jeg kun sejlet med det benzin jeg fik den med.
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 22
dec 2007
Følger: 130 Følgere: 127 Både: 1 Emner: 13 Svar: 253
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 22
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 22
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 22
dec 2007
Følger: 130 Følgere: 127 Både: 1 Emner: 13 Svar: 253
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 22
Ja men jeg lære da noget hele tiden. . .
Jeg er lige kommet hjem fra firmaet. jeg har været nede og lave den såkaldte "Ride-plate" og jeg tror faktisk at det blev godt ;D .. billeder kommer selvfølgelig også af det i morgen. .
Næste "projekt" bliver at lave en Grate med justerbar skovl/plov eller hvad i nu kalder det
Spørgsmål ang. Jet-ski