{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.890 visninger | Oprettet:

hjælp til en nybegynder (bådbyg) {{forumTopicSubject}}

hej... jeg er ny i denne "branche" men overvejer at købe et løst skrog og så gå om bygge min egen båd op.

er der noget jeg skal været særlig opmærksom på eller noget jeg burde vide inden jeg går igang??

og så har jeg også undret mig over hvordan man montere rattet og får det til at virke??

på forhånd tak..

Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til en nybegynder (bådbyg)
  • #1   8. mar 2008 Hmmmm....................du vil bygge en båd total op ud fra et løst skrog, men ved ikke engang hvordan man sætter en styring til, mellem motor og rat. Så tror jeg godt nok, du skal købe dig en komplet skude, for ellers løber du nok panden mod muren så mange gange i et sådan projekt, at du til slut opgiver, som man ofte ser.

M.h.t. styring, kan du monterer kabler, teleflex eller hydraulisk styring.
    Teleflexkabel er nok det som bruges mest. På dette her link, kan du se tegninger m.m. (link fjernet)

• #2   8. mar 2008 ja okay. ved du hvad.. så er det nok lettere at købe en sejl klar båd og så selv modificere den smiley takker.. der er bare fordi jeg gerne vil sætte mit eget præg på min kommende båd smiley

• #3   9. mar 2008 du kan kigge forbi min Limbo type.
    min garage er ikke blevet helt ren endnu !!!!!!
    og du skal være opmærksom på ............alt koster en bondegård,
    epoxyprimer,polyester måtter, spartel, ruller,maling,spartler slibepapir, maskiner.
    og så kommer alt det dyre oveni !!!!!!!
    mit råd er også find en båd der kun skal laves lidt ved, og hvis du stadig synes om at lave båd kan den måske sælges med en lille fortjeneste,
    så kan du starte på et større projekt.
    vil gerne komme med råd og vejledning, det er der sikkert også andre der gerne vil her på sitet.
    god arbejdslyst.

Jan

• #4   9. mar 2008 måske en tur omkring mit fotoalbum med Centuryen vil hjælpe dig til at se hvor omfattende en total renovering af en kahyt er.
    Men det er sjovt at se resultatet til slut.
    det er lidt som at blive ved med at slå sig selv over fingrene med en hammer.
    det er dejligt når det er slut...

• #5   9. mar 2008 Du kan evt. også kikke forbi mit foto album, men du skal være opmærksom på inden du går igang, at det tager MEGET længere tid end man lige regner med:)

• #6   10. mar 2008 hvis du vil se hvordan man bygger en båd så se i mit fotoalbum
    (link fjernet)

Kommentér på:
hjælp til en nybegynder (bådbyg)

Annonce