{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

Dennis J
Dennis J
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 2

Mercury 18hk. Sat sig.?? {{forumTopicSubject}}

Hey..
Min motor har stået et par måneder uden at have været startet efter den gik i stå da jeg var ude og sejle.. Og nu kan jeg ikke hive i snoren mere. Ligesom stemplet sidder fast.

kan det passe..??

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury 18hk. Sat sig.??
  • #1   2. nov 2007 Årsagen til den i sin tid gik i stå, lugter jo lidt af afbrændt impeller-hjul. Altså manglende kølevand. Dette medfører mange gange kraftige rivninger i cyl. og stempel + knækkede stempelringe. Tag topstykke af, og kig ind, om der skulle være rivninger. Hvis ja, skal du ud og finde en anden motor, og sælge den gamle som dele.

• #2   2. nov 2007 ja eller ingen olie.! men jeg har været ude for det samme! hvor snoren på træk starten have lavede et eller andet. så man ikke kunne i hive i den.! men det kan jo ogs bare være den har været gået ud på mystisk hvis og snoren er i kluder. det har jeg sev været ude for.!

• magnus e
    magnus e Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 32
    #3   2. nov 2007 står den i gear ?

hehe kunne ikke lad vær

magnus

• #4   3. nov 2007 kan nu også være fordi den har stået så længe og er groet lidt fast.. det kan afhjælpes ved at skrue tændrørrene ud og sprøjte med wd40 og så lade det virke lidt.. og derefter prøve at tvinge den lidt med snoren.

• #5   10. nov 2007 Ka du ike bar sæte en nøgle på svinhjulet og dreje den med lit kræfter??

• #6   11. nov 2007 ....... dårlig ide hvis det er en stempelring der er knækket, man risikere at lave større ridser i cylindrene.

af med toppen og se til den, stemplet skal ud under alle omstændigheder og når toppen er taget af kan du evt bruge kurt A's ide med en nøgle på svinghjulet, med sprøjt lige det hele med wd40 først

Kommentér på:
Mercury 18hk. Sat sig.??

Annonce