Spørgsmål til bådmaling {{forumTopicSubject}}
Jeg har li købt båd , en crescent skipper motorbåd som ikke er pæn i lakken /malingen.
Den har mange revner i malingen over hele båden og ser lidt tyndslidt ud.
Det en gammel båd og aner intet om hvad den er malet med.
Har derfor researched hvad jeg kunne, om maling af båd bl.a. Her inde og kan se at folk anbefaler 2 komponent da det stærkere end 1 komponent. Men man kan jo så ikke male 2 k. oven på 1 k. Og jeg ønsker ikke at skulle starte helt fra bunden og slibe båden helt ned til gelcoaten selvom jeg tror folk ville anbefale det. Frygter opgaven bliver for stor. Så har vel kun muligheden for at male med 1 k. ?
Jeg har dog ikke kunne finde megen info om holdbarhed af 1k. Maling vs 2 k. Og ved derfor ikke hvor godt 1 k holder.
Er det spild af kræfter at overflade slibe båden og male med 1k. Da det kun holder x antal år ? Eller har nogen gode erfaringer med 1k maling.
Man kan satse med 2 k men det tør jeg ikke . Kan læse nogle tester et område med 2 k. For at se om det hæfter ordentlig men det kan så os være et sats da det ikke nødvendighvis bobler op alle steder og man så stadig riskere det går galt.
Tænker andre af jer har stået i samme situation 😄
Ps.
Det er hele båden jeg på tænker at male. Bunden for en sort bundmaling under vandlinjen som den også har nu
feb 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 17
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 301 Både: 4 Annoncer: 1 Emner: 26 Svar: 1.136
når du har fjernet plastfolien er malingen til at skrabe af med spatel og vask derefter med rent vand brug grydesvamp/stiv børste eller lignende.
feb 2016
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 301 Både: 4 Annoncer: 1 Emner: 26 Svar: 1.136
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
feb 2016
Vil stadig gerne høre fra nogen der har malet med 1 komponent maling ?
Spørgsmål til bådmaling