3.734 visninger
|
Oprettet:
VolvoPenta kølevandsproblem {{forumTopicSubject}}
Jeg har for nylig købt en saga 7000 med en TMD30. Den er oprindeligt ferskvandskølet, men da jeg tappede vand af motoren var det søvand, rent søvand, ikke skyggen af kølervæske. Det ser ud til den har kørt længe med at den bruger søvand i motorens kølesystem. Dækslet på ekspansionsbeholderen sad godt fast, og der var lidt vacuum i tanken. Når motoren startes bliver ekspansionsbeholderen fyldt med søvand.. Kan det skyldes en utæthed på rørveksleren? Er der nogen som kender til at man vælger og køre uden veksleren og bruge søvand?
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7744050-26-18148B.aspx
Jeg ved, at nogle motor-typer fra Volvo, er der sat en omskifterventil på, så man kan nød-køle motoren direkte med sø-vand, hvis der er fejl i den sekundære kølekreds ( tilstoppet, pumpe ødelagt eller lign. ). Prøv at "kortlægge" dit kølesystem, og se hvad det består af. Her efter bør du kontrollerer kølepumpe, cirkulationspumpe, samt trykprøve varmeveksler. Har du den før omtalte omskifterventil, skal du også kontrollerer denne.
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 7
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 7
Er der nogen som har et tip til hvordan man får rør veksleren løsnet??
Jeg er spændt på og se hvordan den ser ud, håber det er der mit problem er.
VolvoPenta kølevandsproblem