4.892 visninger
|
Oprettet:
påhængsmotor-problemer {{forumTopicSubject}}
Hej. Har lidt problemer med min 20 hk mariner. Det er en 2 cylindret der er ca.20 år gammel.Den starter perfekt men når jeg har sejlet 20-25 min. begynder den at gå ned i omdrejninger,sprutte osv. for til sidst at dø helt.Den går ligesom en knallert med vand i benzinen. Kan det være vand eller??? Så skulle den vel gøre det hele tiden?? Når jeg kommer hjem, efter en 20 min. starter den igen uden problemer. Håber I kan hjælpe.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Hvis pumpebolden var hård da den begyndte at sprutte, skal du få din karburator renset, og justeret svømmerhøjden i denne.
Ovenstående er de to mest logiske årsager. Men fejlen kan være periodiske fejl i dit tændingssystem. Tændrør defekt, kontrakugler i pumpebolden arbejder ikke normalt. Membran i benzinpumpe har et lille hul osv. osv.
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 28 Både: 1 Emner: 26 Svar: 129
Jeg har en 15 HK Marine påhængsmotor, ca. 6 år gammel, to takt. Har lige været til fuld service. Starter perfekt, kører som en drøm - men...: Når jeg så ex. ved havneindløb sætter den i neutral gear og igen skal give gas - dør den ud! Jeg kan så udmærket starte motoren igen, men vil ikke tage gassen; så pumper jeg, primer evt. lidt - og ved forsigtig gas, kan jeg igen få den til at kører igen. Møj irriterende - specielt ved havneindløb, hvor jeg har brug for en motor, der virker.
jul 2018
Følger: 1 Svar: 1
påhængsmotor-problemer