3.807 visninger
|
Oprettet:
Indstilling af tændning? Dataer på volvo b20 115 hk hk marine {{forumTopicSubject}}
Hey sejler folk
Mit projekt med ombytning fra platin tændning til elektronisk tænkning er ved at være færdig og sætte lader sgu til at fungere perfekt, men vil fin justére tændningen med en tændningspistol mens båden er i vand altså ved sejlads, hvordan gøres dette for at opnå den bedste Indstilling?
Tænker der må være et vis omdrejnings tal man tager udgangspunkt i, samtidig skal T.pistolen vel vise det korrekte omdrejnings data?
Er der nogen her inde der kan og vil hjælpe mig her, med tændnings dataer på min motor?
På forhånd tak for al jeres hjælp
jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
http://volvo1800pictures.com/document/Service_manual_jack/part_2_engine_B20A_B20_B/part_2_engine_B20A_B20B.pdf
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 30 Både: 1 Emner: 32 Svar: 63
jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
aug 2007
Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 55
Ved godt at det ikke er præcis dette du efterlyser, men prøv at blade lidt rundt så finder du det du søger ,jeg har selv haft AQ 130 med Hot Spark ignition det spiller bare
ps . så er der ingen vacumregulering på marine motorer.
mvh Bjarne
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 30 Både: 1 Emner: 32 Svar: 63
sep 2015
Følger: 8 Følgere: 35 Både: 2 Emner: 3 Svar: 22
I.flg Volvo skal tændings tidspunkt stilles ved tomgang !!!
Men, i dette tilfælde tages der IKKE højde for evt. slid i de mekaniske dele, i strømfordeler, drev osv. dette kan betyde forkert tændings indstilling !!!
Jeg har arbejdet med tuning af motorer til racerbiler i over 30 år og min erfaring siger, at korrekt tændings indstilling, skal ske ved så højt omdrejnings tal, at svingklodserne er ude i max forstilling.
På en Volvo B18/20 ca. 4500 omdrejninger, hvilket typisk vil give en forstilling på ca. 40 gr +/-. før top, UDEN vacum !!!
Der sidder formentligt en Bosch strømfordeler på din Volvo motor, og ud fra Bosch nummeret, kan du få oplyst alle data på strømfordelerens avangsering
Indstilling af tændning? Dataer på volvo b20 115 hk hk marine