{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.819 visninger | Oprettet:

Ny bundprop {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skal til at have sat en bundprop i min båd. Er træt af at skulle tømme den for vand når det har regnet. Hvor præcist skal bundproppen sidde? Skal det være præcist i midten bagpå, eller må det gerne være en smule ude til en af siderne?
Så vil jeg også gerne lige høre om Sikaflex er stærkt nok til at holde den?
Jeg har købt sådan en her:
(link fjernet)

Mvh.
Kristian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny bundprop
  • #1   31. jul 2007 Du borer et hul i hækken på båden - lavest muligt.

Brug et hulbor som passer prævist på diameteren af bundproppen, fyr en klat SIKA rundt i kanten og skru den fast med de 2 skruer - husk de skal være syrefaste.

Herefter kan du så frit vælge om du vil give den sikaflex i kanten rundt eller ej - jeg har givet den et godt lag på min for bundproppen er jo alligevel under vand hele tiden.

/Allan

• #2   31. jul 2007 Super, tak for hjælpen. Jeg forsøger mig ad...

• #3   1. aug 2007 Vil lige høre om jeg ikke skal bruge et hulbor på 25mm hvis der skal være plads til sikaen? Bundproppen er 24mm.

• #4   1. aug 2007 Jo, det lyder fint nok.....

Jeg gjorde det at jeg fyldte en rodentlig røvfuld sika rundt i kanten, pressede den ind og skruede den fast - så fjernede jeg bagefter al den sika der var trykket ud.

Jeg trak det rundt så det bare blev en klump sika du kan se, altså er selve platicen begravet i sika og kun selve proppen er fri.

På den måde er skruer osv beskyttet - ser ikke så pænt ud - men det holder smiley

/Allan

• #5   1. aug 2007 Det prøver jeg. Er lidt øm overfor båden selv om det er en gammel svend, ville helst ikke lave noget forkert.. Man elsker vel sin båd smiley

• #6   2. aug 2007 Det lykkedes, nu må vi bare se om den er tæt her i eftermiddag smiley

Kommentér på:
Ny bundprop

Annonce