{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.378 visninger | Oprettet:

Erik K
Erik K
Tilmeldt:
13. jun 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Manual til mercruiser 3.0l {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg er lidt i tvivl om præcist hvilken motor det er der ligger i min båd.
Det er en Mercruiser 3,0L, vistnok 135 HK og den har stelnr. 1M06212RP så vidt jeg kan læse...
Jeg vil frygtelig gerne købe en manual, men jeg vil jo helst købe den rigtige...
Kileremmen til generatoren er sprunget, så jeg skal bruge en ny. Men jeg har også en begrundet (!) formodning om at der skal være en kilerem fra krumtappen og til vandpumpen for enden af topstykket.
Mit problem er at jeg ikke ved om der skal bruges én eller to remme.
Derudover synes jeg jo det er et must med en manual på motoren.

Nogen der kan hjælpe mig?
På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Manual til mercruiser 3.0l
  • #1   13. jun 2007 Hej din 3.0 har en kilerem der trækker Vandpumpe og generator - Hvis den er med servostyring har den en rem mere der går fra vandpumpe til Servopumpe

    Du kan købe en manual hos fx Triton Marine i Kbh. eller en hvilken som helst Mercruiser forhandler

    Når du nu skal skifte remmen vil du rive dig i håret - remmen kan nemlig ikke komme på uden at du demonterer motorophænget foran motoren - der er dog en smutvej - motorophænget for sidder fast mod blokken med 2 bolte i hver side - fjern dem i bb side og vupti så falder en mellemlægsstykke ud (som spændes sammen af boltene) og du kan montere remmen



  • #2   13. jun 2007 Et tip jeg har lige skiftet min vandpumpe samt remme og jeg behøvede ikke at skille så meget ad tag møtrikken af på det forreste ophæng så kan du løfte motoren lidt med en jern stang el.lign og derved tage remhjulet af vandpumpen samt dine remme
    mvh morten


  • Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   14. jun 2007 Tusind tak for de gode råd!
    Jeg havde godt luret lidt på det med motorbeslaget, men nu har jeg da en del mere info end før.
    Jeg kører forbi Triton Marine idag og køber en manual.

    Hav en god dag!


  • Erik K
    Erik K Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   15. jun 2007 Så fik jeg skiftet kileremmen, og selvom det var lidt besværligt lykkedes det da forholdsvist hurtigt takket være jeres gode råd.

    Samtidig fik jeg monteret trimanode, så nu kan jeg næsten ikke vente til der igen er tid til en tur på sundet.

    Tak til Triton Marine for god service og rådgivning.


Kommentér på:
Manual til mercruiser 3.0l

Annonce