{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
155 visninger | Oprettet:

Volvo Penta Diesel udstødningsbøjning {{forumTopicSubject}}

Forårsklargøring af sejlbåd
Min sejlsæson starter den 1. januar og slutter de 31. december.
I sejlbåden er den godt nok lidt kortere på vandet, men jeg arbejder på sagen året rundt. Jeg købte båden i oktober 2023, så der er stadig mange aha-oplevelser, dog næsten ingen dårlige.
I min sejlbåd er der en Volvo Penta D2-40, som i virkeligheden er en Perkins der er malet grøn. Der er mange meninger om modellen, men min har gået godt 4000 timer, starter som en drøm, ryger ikke, bruger ingen olie, leverer de heste den skal og er ikke utæt. Dens svage punkt skal nok betragtes som en kombineret sliddel og offeranode. Det er udstødningsbøjningen, hvor udstødningen blandes med varmt saltvand fra varmevekslerens afgang. Udstødningsgassen skal køles ned, så den kan passere igennem en gummislange uden problemer. Der er ikke noget værre end varmt saltvand, og da denne bøjning er skruet på en aluminumsveksler, skal man ikke bare sætte en rustfri bøjning på. Så holder udstødningen, mens varmeveksleren til den 5-10-dobbelte pris tærer måske i stedetfor.
Jeg købte en ny for at have den just in case, men da den kom tænkte jeg: Skal jeg have en ny liggende og en gammel på motoren?
Nej, så jeg skruede den gamle af.
Og for f...... Se lige fotoet. Ufatteligt at det gik godt i 2024 smiley .
Udstødningen var tæt, men et par slag med "en rød pølse", så var der hul.....
Men den nye sæson bliver god, for jeg har lige checket varmeveksleren også, og den var fin.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Volvo Penta Diesel udstødningsbøjning

Annonce