502 visninger
|
Oprettet:
Maling af Drev ( Volvo Penta DP-E ) {{forumTopicSubject}}
Jeg ved godt at der findes spray dåser som er beregnet til maling af drev, men jeg synes at de er uforholdsmæssig dyre. Har producenten et patent så han bare kan tillade sig at forlange en sindsyg pris.? Jeg synes heller ikke at der findes særlig mange forskellige udbydere af maling til drev.
Jeg kan også forstå at man ikke må bruge bundmaling med kobber i da det reagerer med alu-drevet, eller sådan noget.
Men er der ikke et kvikt hovede derude som har fundet på en billigere måde at skaffe maling til sit drev.? 🤔
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.064
Efter mere end 30 år i detailbranchen, godt nok i forskellige brancher, så er det mere reglen end undtagelsen, at en vare i butikken er prissat ud fra princippet:
Indkøbspris hos leverandør
Fragt fra leverandør til butik
Butikkens avance ( skal indeholde alt til at dække drift, vedligeholdelse og lønninger )
Kundeekspedition
Moms til staten
Hvis du fx ser en vare til ca. 500,- kr. incl. moms i butikken, vil regnestykket være nogenlunde i denne retning:
- Indkøb hos leverandør ca. 150,-
- Fragt ca. 20,- pr. stk. ( estimeret i dette tilfælde )
- Avance "indkøbspris + fragt x 2.2"
- Kundeekspedition mv.
- 25% Moms.
Det giver en vejl. udsalgspris på 467,- kr., men det lyder forkert i manges ører. Den vil uden tvivl blive rundet op til 499,- kr. / står man og brokker sig over prisen, kan brutikken MÅSKE tilbyde 10% rabat, og stadig have en almindelig butiksavance.
Butikken køber varen hos en leverandør, men leverandøren køber varen hos en producent / importør. Leverandøren til butikken har typisk en dækningsgrad på mange "mængdeprodukter" omkring 40 - 45% fra toppen.
Det betyder, at leverandøren betaler 93.50,- kr. for produktet hos producenten / importøren, og sælger det videre til butikken for 170,- kr. / avance 45%.
Som svar på dit spørgsmål, så kan antifouling ikke blive meget billigere med mindre, der skæres fordyrende mellemled af. Eet af dem kunne være, at leverandøren til butikken forsvandt, men det er de færreste producenter / importører, der vil handle direkte med butikken, fordi der er et enormt arbejde forbundet med det.
Der findes ikke rigtigt noget alternativt til antifouling, eller billigere løsninger.
Jeg har antifouling til 188,- kr. pr. dåse, men kvaliteten er på fuld højde med lignende fra andre udbydere, fordi der ikke må være kraftige ingredienser i, til at modvirke begroning på drevet. Hver dåse er på 400ml.
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 71 Både: 6 Emner: 63 Svar: 427
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.064
Tommelfingerreglen er, at antifouling er lige ringe - der er kun prisen til forskel...:)
maj 2013
Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 27 Svar: 255
apr 2019
Følger: 2 Følgere: 146 Både: 1 Emner: 6 Svar: 184
maj 2013
Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 27 Svar: 255
Maling af Drev ( Volvo Penta DP-E )