{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.191 visninger | Oprettet:

Bo P
Bo P
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 52

Kølskinne {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har fået den idé om at det må være smart, at monterer en kølskinne.
Jeg har set hos mmc.dk at man kan købe kølskinner der monteres uden skruer, hvilket jeg syntes var smart.

Men ville lige høre jeres mening om kølskiinner, jeg er selv i tvivl om jeg syntes de passer til moderne speedbåde.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kølskinne
  • #1   4. apr 2005 Er den til at skåne bunden? for så syntes jeg det er smart. Det er fedt bare at blæse op på stranden, har selv tænkt på at lave en på bunden af min, da glasfiberen bliver noget slidt af det.

• Bo P
    Bo P Tilmeldt:
    mar 2005

#2   4. apr 2005 Jep den er til at skåne bunden.... suuper smart lille ting, men er det pænt på nyere speedbåde?

• #3   4. apr 2005 pænt?
    Det er da ikke sikkert, på den anden side er den jo i vandet der hvor man ser båden mest. Bundmaling ser jo også ud af h til.
    Hvor kan man købe dem og hvad koster de?

• #4   4. apr 2005 ja ok nu ser jeg så du skriver: mmc.dk :-l

• Bo P
    Bo P Tilmeldt:
    mar 2005

#5   4. apr 2005 Men nu er min båd jo ikke bundmalet.... ja mmc.dk tror nok de koster 269.- for to meter

• Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    mar 2005

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #6   4. apr 2005 Hej... ja det er smart med en sådan kølskinne..
    Men hvis du tænker på at slæbe tin båd ofte på stranden eller noget.. Så er det dumt uanset om du har en kølskinne på eller ej..
    Fordi hele gelcoaten i bunden kan blive slidt i smadder..
    Og hvis det sker så kan med medvirke til glasfiber pest..
    Derfor bør du undgå at ligge din båd i vandkanten...
    Det er bare min erfaring, har set mange herinde tage billeder af deres lækre speedbåde på stranden, og det er fandeme synd...

Mhv Christian P

• Bo P
    Bo P Tilmeldt:
    mar 2005

#7   4. apr 2005 Kan kun give dig ret. min båd bliver heller ikke sejlet "ind" på stranden, det skal dog siges de tidligere ejerer gjorde det, og skal love for det var et stort arbejde at udbedre alle ridserne.
    Men det ridser også en smule hver gang man skal have båden op på traileren og det er derfor jeg overvejede, at sætte sådan en skinne på

• #8   4. apr 2005 det er selvfølgelig synd, men det er nu også fedt at sejle op, jeg vil hellere reparere gelcoaten en gang om året, end at undvære at sejle ind.
    Men hvis man nu kunne forstærke det nederste ville det da være endnu bedre måske.

• Bo P
    Bo P Tilmeldt:
    mar 2005

#9   4. apr 2005 Ja der må findes en form for v formet plast skinne der går lidt op af båden bund, så bunden bliver skånet for strandes/trailerens ødelæggende effekt.

• Bo P
    Bo P Tilmeldt:
    mar 2005

#10   4. apr 2005 > eigil K jeg kan se din båd er malet i bunden. Så er dit problem jo ikke så stort, du kan bare give bunden et tykt lag High protect eller det lidt billigere alternativ Light primer. dette skal nok holde ridser væk og derved kan du så nøjes med, at give bunden lidt bundmaling hvert år

• #11   4. apr 2005 godt tip! tak for det, det vil jeg da lige kigge efter det der high protect.

• #12   4. apr 2005 Den skal bare styrkes som en anden isbryder så den kan klare mosten smiley

Kommentér på:
Kølskinne

Annonce