418 visninger
|
Oprettet:
Ventilation af krumtaphus {{forumTopicSubject}}
Vores Mercedes 636 har overtryk i ventildæksel hvorved den smider lidt olie ud over hele motoren
Kan jo sætte en tykkere pakning i oliepåfyldningsdæksel men synes ikke det er det rigtige, når dækslet er af kan jeg mærke et overtryk,så derfor ville jeg hellere vide hvordan motoren ventilere krumtaphuset og om der er noget jeg skal kigge efter inden jeg borer et hul i ventildækslet og sætter en slange på som føres over i en ekstern beholder
Mvh Leif
maj 2013
Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 27 Svar: 247
dec 2008
Følgere: 13 Både: 1 Emner: 10 Svar: 71
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 72 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.337
I en "ideel" motor, vil udluftning af krumtappen være unødvendig, da stemplerne jo kører frem og tilbage i et lukket rum og totalt set ikke producerer mere luft.
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Både: 1 Svar: 10
maj 2013
Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 27 Svar: 247
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Både: 1 Svar: 10
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 72 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.337
Er tiden og lysten ikke til det, kan du godt løse oliespilds problemet som bla Jørgen beskriver, eller du kan måske finde et oliepåfyldningslåg med indbygget filter. Søg på "engine valve cover breather", så kommer der flere forslag
Hvis der kun er en "svag vind" ud af motoren, betyder det at forbrændingstrykket forbliver indeni cylinderne og tryk/vaccum i krumtaphuset kun skyldes stemplernes bevægelse og en lille smule gas der slipper forbi stemplerne. I så fald kan det sikkert afhjælpes ved at rense krumtapudluftningen som nævnt ovenfor. Specielt ved drift i kold vejr kan udluftnings slanger blive sat til i oliemayonnaise, og en rensning kan gøre underværker
dec 2008
Følgere: 13 Både: 1 Emner: 10 Svar: 71
Tak for velvillig assistance
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
Ventilation af krumtaphus