{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
266 visninger | Oprettet:

Jakob L
Jakob L
Tilmeldt:
4. okt
Emner: 1 Svar: 1

Mariner 4m 6E0 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er kommet i besiddelse af en Mariner 4M 6EO.
Motoren starter og lyder godt, men Gear vælgeren kan jeg ikke flytte ud af flækken, den er i neutral pt.
Det er som om "gearstagen" (hedder den det?) på billede, er for langt oppe, så de 2 kroge kan låse sig fast, når motoren sænkes. Jeg kan dog presse den ned, ved hjælp af koben, og så kan jeg mærke på propellen at kommer er i gear.
Nogen ideer til fremgangsmåde?
Mvh Jakob


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mariner 4m 6E0
  • #1   4. okt Lad være med at bruge vold eller koben, du risikerer at ødelægge noget der virker som det skal:

    Det er en bakgears lås og den skal låse motoren i neutral og bak for at den ikke "hopper" når den kommer i bakgear. Den låser allerede når du går fra frem til neutral, ellers vil vandmodstanden vippe motoren op og forhindre låsen i at gribe fat.
    Derimod skal den være løs i fremgear, da moteren skal kunne vippe på hvis du støder på en forhindring under sejlads fremad.

    Når du skal tilte motoren op, skal du bare sætte den in frem-gear, så skal krogene gerne vippe op og du kan løfte eller sænke motoren uden modstand.


  • Jakob L
    Jakob L Tilmeldt:
    okt 2024

    Emner: 1 Svar: 1
    #2   4. okt Det giver mening tak, men så er vi tilbage til første problem. At gearvælgeren oppe på kassen ikke kan flyttes frem eller tilbage.
    Efter sigende virkede den uden problemer for 1-2 år siden, og har stået i opvarmet kælder siden.


  • #3   5. okt spray den med noget rust løsner og lad det virke, prøv at få det til arbejde ellers skil det ad og få løsnet det. efterfølgende skal det have noget egnet vandbestandig fedt så det ikke gror fast igen..ikke vold og koben.

  • #4   5. okt Prøv at tage gearkablet af på motorsiden, så kan du forhåbentligt trække gearvælgeren frem og få tiltet moteren op. Så kan du samtidigt se om ikke det er kablet der er rustet sammen, hold evt enden opad og fyld noget WD40 eller lignende ned mellem yder og inderkabel for at løsne det

Kommentér på:
Mariner 4m 6E0

Annonce