{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Inline fuel sensor
  • #1   29. sep NMEA 2000 kan du muligvis godt få koblet sammen med din RAYMARINE.

    In line fuelsensor findes i et utal af varianter. Palby Marine har denne her:
    https://www.palby.dk/produkt/navico-fuel-flow-sensor-nmea2000-p1106293

    Du skal have fat i RAYMARINE og spørge dem, om den elektroniske skærm du har, er udviklet til NMEA 2000 systemer - det tror jeg umiddelbart er tilfældet.



  • #2   29. sep Takker, jeg har en nyere Yamaha med skærm med omdrejningstæller osv, er det samme system, og vil det være lige så let/billigt/dyrt at få det på en ekstra skærm der fra mon? Eller kan man montere en lille skærm ved siden af kun med det? Har før haft en billig omdrejningstæller som blev monteret ved siden af.

  • #3   29. sep Jeg havde en garmin flow meter til min gamle motor, den var ikke precis når der var lille forbrug men ok når der var cruising speed eller fuld fart med 135 heste. Den ligger og samler støv et eller andet sted, er det noget du er interreseret i at købe til ½ pris?
    Edit: Hvis det er til den 20 hestes du har på din båd så er den motor for lille. Flow meteret er lavet til lidt højre benzin forbrug, den er ok mellem 10-100 l/t. Den er nu sat på DBA til 750..


  • #4   2. okt Alle først vil jeg sige at denne hjemmelavede powerlift du har monteret som "forsøg "virker fint til "hurtige" speedbåde men hvis motoren skal SÅ højt op skal der også monteres et low water pickup for at være sikker på at motoren får køling nok og det kræver også en overflade propel men lige på din båd tror jeg at det vil være spild af penge da din båd ikke er lavet til høje hastigheder.
    Med hensyn til 1In line fuelsensor til en Hidea 20hkvil også være spild penge for denne motors forbrug er så lille så det vil være at kaste gode penge efter dårlige så brug hellere pengene til en middag sammen med din kone / kæreste ..
    hvis du vil sejle stærkt er der mange rimelig billige speedbåde på marketplace og i DBA jeg så blandt andet en skide flot flecher 199 med en 150 HK mercuru med indregistreret trailer men GLEM at om hvor meget benzin du bruger for det KOSTER at sejle med de sindsyge benzin priser vi har i dag


  • #5   2. okt Jeg har ikke opdateret profilen længe Hasse. Jeg har et helt andet setup nu. Ikke noget vildt, men der sidder en 50hk Yamaha direkte på hækken nu. Og med fuld skrald kan man alligevel godt tygge sig igennem 25 liter, og så synes jeg det kunne være sjovt at se hvor den bruger mindst Benz, alt efter hvordan den er trimmet og den slags. Så det er derfor jeg spørger. Nej hidea 20 hk var ikke tørstig men der var sørme heller ikke meget power i. 😅

  • #6   2. okt Men ja, det skal ikke koste en arm. Derfor jeg spørger til billigere løsninger for der kan dog stadig købes lidt Benz for 3000 ☺️

  • #7   3. okt Att anders T
    OK 50 hk giver da "lidt" mere mening MEN jeg vil da stadig mene at dit forbrug er så lille at jeg da nok hellere ville bruge pengene til noget sjovere .
    Jeg havde for nogle år siden en shakespeare summersport 16 fod med en 115 hk yamaha 2 takt V4 som brugte 59 Liter i timen ved fuld hane og 49 knop jeg skiftede så denne ud med en sprit ny 115 hk e-Tec og fik forbruget ned på lidt over det halve men mistede 4 knop og der var noget mindre trækkraft i denne i forhold til Yamahaen , så skiftede jeg igen motor og købte en NY E-Tec 115 HO som havde 130 hk og købte også 1 hydraulisk Powerlift til 8.500 og fik så 2-3 knop mere men droppede så at smide flere penge i denne båd og solgte den men jeg vil da lige sige at den gamle Yamaha 115 havde den fedeste lyd og et sindsyg godt træk men JA det er dyrt hvis man vil lege med de store drenge ha ha ha ha .
    Som jeg skrev tidligere skal du nok starte med at tænke på en anden båd hvis du vil højere op i hastighed


Kommentér på:
Inline fuel sensor

Annonce